Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Durano Plus of Grand Prix 4 Seasons

libraio
Forum-lid

libraio 17 mei 2010 12:24

Voor mijn woon-werkfiets ben ik op zoek naar nieuwe banden die redelijk rollen maar niet zo snel lek gaan. Rij nu op Bontrager hardcase banden maar heb in driehonderd km drie keer lek gereden. Kan ik beter de Durano of de GP monteren?

Alvast bedankt,

Libraio

twor
Forum-lid

twor 17 mei 2010 12:45

Ik heb na 1500 km mijn durano's weg kunnen gooien vorige week, helemaal vol grote scheuren en verhard.

Ik heb nu dit setje gemonteerd en na 70 km kan ik natuurlijk nog niks over de levensduur zeggen, maar ze fietste echt een heel stuk beter dan de durano's. Dat blijft overigens wel een gevoel en niet echt meetbaar.

Ik denk dat het kwa rolweerstand en comfort beter is geworden.

De durano's vielen mij wat tegen als ik kijk naar de levensduur en de rolweerstand.

timper
Forum-lid

timper 17 mei 2010 13:17

Ben fan van die conti's. Heb er al een paar duizend kms gereden ondertussen en de band ziet er nog goed uit. 1 keer lek gereden in die tijd, oorzaak onbekend.
Je kunt met alles lek rijden natuurlijk he. ;)
Had nochtans al heel veel goeds gehoord over de durano's. Ik overweeg de durano plus (wel zwaar maar voor winterband niet van belang) volgdende winter te proberen.
Specialized zou ook zo'n type band hebben maar de naam ontsnapt me nu (armadillo ofzo???).
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

slash103
Forum-lid

slash103 17 mei 2010 13:26

Ik rij nu reeds 6000km met de 4 season's.
Nog geen enkele keer lek gereden. Achterband is nu wel bijnna aan vervaning toe.

Heel tevreden over.

aapje
Forum-lid

Gebruikersavatar aapje 18 mei 2010 15:08

TwoR schreef:Ik heb na 1500 km mijn durano's weg kunnen gooien vorige week, helemaal vol grote scheuren en verhard.

Ik heb ook zoiets erop gereden en ze doen het nog prima bij mij. Ze zijn heel erg goed tegen lekrijden en de rolweerstand vind ik ook wel meevallen.

tilburger
Forum-lid

tilburger 16 apr 2011 17:14

durano plus hebben er 15.000 km opgezeten, het blauwe kwam er door, dus heb ik mijn achterband voor de zekerheid maar gewisseld. Voor mij nooit andere banden meer, nooit lek gereden in die periode. In het begin moet ik zeggen, had ik wel het gevoel dat ze niet zo lekker lopen, maar na een paar ritjes wist ik niets anders meer en draai ik nog steeds met de voorsten mee (toerrijden)

peter1981
Forum-lid

peter1981 16 apr 2011 17:49

hier nog een durano fan
Ik gebruik deze voor het voor en na jaar en ben er dik tevrede over :)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

campasuper
Forum-lid

campasuper 17 apr 2011 16:44

Ik heb verschillende wielsets met op elke set andere banden.
Een set met Durano's, voor 25 mm en achter 28 mm ( ik ben 110 kg ).
De banden rijden wel iets zwaarder dan een set met Pro3race ( 23 / 25 mm ), maar daar hebben de wielen/naven ook een rol.
De Durano's hebben goede grip, zijn slijtvast ( 1200 km, nog geen slijtage waar te nemen ) en tot op heden niet lek gereden, ik hoor van anderen dat zij er al 5000 km op hebben zonder lek.
Ik heb geen ervaring met conti's, behalve tubes en die waren voor mij niet super.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

materialist
Forum-lid

materialist 17 apr 2011 17:21

Ik heb net de tourversie van PR gereden met een 28mm 4 seasons achterband en een latex bb. Het was de bedoeling ook 4 seasons voorband 25mm te nemen maar op de trainingsdag vond ik de grip niet zo goed en op het laatste moment een 25mm 4000s gemonteerd. Of de grip niet zo goed was weet ik niet meer zo zeker want de 4000s gleed ook op kasseien. Beide banden waren nieuw misschien lag het daaraan. Geen lek gereden, prima band.
De pro3race zie hierboven was de andere keuze geweest
Do kin der mar druk mei weze

defreddy
Forum-lid

defreddy 17 apr 2011 19:31

Ik heb nog geen ervaring met de 4 seasons, maar heb er wel al een tijdje de durano's opliggen. Rollen inderdaad iets zwaarder dan sommige andere banden, maar nog niet lekgereden en zijn nog helemaal niet versleten. Perfecte trainingsbanden. Het zou mij sterk verbazen mocht je met deze banden 3x lekrijden op pakweg 1000 km.
Lekrijden heeft natuurlijk ook altijd wat te maken met bandendruk, kijken waar je rijdt en misschien nog belangrijkst van al: geluk.

mjk
Forum-lid

mjk 16 mar 2012 17:26

Ik roep dit topic weer tot leven omdat ik een vergelijkbare vraag heb. Ik rijd al een tijd lang op lugano's, een goede band zeker gezien de portemonnee. Nu merk ik dat het profiel snel verdwijnt en daarmee de kans op lekrijden groter wordt. Nu wil ik gaan overstappen naar een trainingsband die langer meegaat.
Ik zit al een langere tijd te kijken naar durano's, maar toen zag ik de volgende aanbieding: http://www.dewielershop.nl/road/Buitenb ... mo-ZX.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Als ik op de site van Schwalbe kijk, zijn dit vergelijkbare banden qua lekbescherming, slechts de levensduur is bij de durano beter. Daarom zit ik toch te twijfelen om de ultremo's te nemen ondanks dat ik nog geen wedstrijdrijder ben. Deze aanbieding is namelijk ook nog eens goedkoper dan de durano's bij bijv futurum: http://www.futurumshop.nl/product/6100- ... wart.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;.

Wat raden jullie me aan? Durano of Ultremo of misschien toch wel Conti's?
Meld je aan als plasmadonor, behoud bloedcellen, blijf in conditie, maar geef! - http://www.sanquin.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Race: Sensa Umbria 2011

timper
Forum-lid

timper 16 mar 2012 22:52

Die durano plus gebruik ik nu al een jaar : nooit lek, geen slijtage. Daartegenover bollen ze iets minder en zijn ze minder baanvast in natte omstandigheden (wat logisch is door de hardheid van de rubber).
Wil je een band die iets beter bolt en iets minder lekbestendig is, dan zijn die andere opties zeker goed...met een absolute voorkeur voor de conti's (ook uit ervaring).
Voor snelle trainingen, cyclo's of andere verkies ik altijd de conti.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie