Advies vloerpomp voor tubelessbanden.
Sinds een jaartje heb ik nieuwe ATB ( Scot Scale 925) en racefiets ( Giant TCR Advanced Disc Pro 1).
Beide hebben tubeless wielsetupp. Beide fietsen rij ik dus met redelijk lage bandendruk. Giant 4,2 bar.
Graag advies voor een (goede) vloerpomp waar ik deze lage druk goed op kan aflezen. Om banden op velg te krijgen gebruik ik een compressor. Huidige vloerpomp is SKS Renkomressor, maar kan drukmeter niet nauwkeurig genoeg aflezen. Bij mijn fatbike (Trek Farley) is aflezing op deze drukmeter niet te doen. Gebruik voor nauwkeurige meting los drukmetertje van SKS (Airchecker). Dit is echter redelijk omstandelijk.
Beide hebben tubeless wielsetupp. Beide fietsen rij ik dus met redelijk lage bandendruk. Giant 4,2 bar.
Graag advies voor een (goede) vloerpomp waar ik deze lage druk goed op kan aflezen. Om banden op velg te krijgen gebruik ik een compressor. Huidige vloerpomp is SKS Renkomressor, maar kan drukmeter niet nauwkeurig genoeg aflezen. Bij mijn fatbike (Trek Farley) is aflezing op deze drukmeter niet te doen. Gebruik voor nauwkeurige meting los drukmetertje van SKS (Airchecker). Dit is echter redelijk omstandelijk.
Lezyne heeft er eentje met een digitaal display.
Of anders een specifieke MTB pomp.
Of anders een specifieke MTB pomp.
Vloerpomp met digitale aflezing lijkt me idd. ideaal. Nog eens ff gegoogeld op pompen met digitale aflezing. Heb er nog eentje gevonden ; Topeak Joeblow Sport Digital. Zal een keuze maken tussen deze twee. Welke van twee zou het beste zijn ?
-
- Forum-lid HC
Stond laatst een test in de fiets over elektrische pompen, die zijn per tiende in te stellen. Is dat niets?
In het maart nummer van Fiets staat een test van 12 vloerpompen, die van SKS Air-X-plorer digi 10.0 komt als beste uit de test.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Gaat om de schaalverdeling. Op een Renkompressor kun je (bijv) 1.2 niet aflezen.
Daarom een manometer met een andere schaalverdeling...
Vloerpomp had ik al lezyne nog iets, het doet al meer dan 10jaar top dienst.
Die enkele keer om mn banden te poppen, gravel en mtb dat is max 4x per jaar heb ik een schwalbe drukvaatje is het enige product van dat merk in huis is of komt.
Die enkele keer om mn banden te poppen, gravel en mtb dat is max 4x per jaar heb ik een schwalbe drukvaatje is het enige product van dat merk in huis is of komt.