Ultegra r8000 Kettingblad en casette
Hallo,
Is het mogelijk en veilig om een 34 Kettingblad op een 52-36 te monteren in combinatie met 11-30 cassette? Ik rijd met een korte derailleur Ultegra R8000. Ik weet dat ik normaal maar tot 35 tanden kan gaan. Maar ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft?
Ik vermoed dat mijn ketting dan gewoon slap gaat hangen bij eventueel 34-11? Maar dat is een combinatie die ook niet echt zinvol is om te rijden wegens cross-chaining en die ik eigenlijk nooit schakel.
Ik ga een cyclo in Luxemburg rijden en rijd voor de rest eigenlijk gewoon meestal in België met hier en daar een klim. Dus heb geen volledige compact en lange derailleur nodig.
Alvast bedankt.
Groeten
Is het mogelijk en veilig om een 34 Kettingblad op een 52-36 te monteren in combinatie met 11-30 cassette? Ik rijd met een korte derailleur Ultegra R8000. Ik weet dat ik normaal maar tot 35 tanden kan gaan. Maar ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft?
Ik vermoed dat mijn ketting dan gewoon slap gaat hangen bij eventueel 34-11? Maar dat is een combinatie die ook niet echt zinvol is om te rijden wegens cross-chaining en die ik eigenlijk nooit schakel.
Ik ga een cyclo in Luxemburg rijden en rijd voor de rest eigenlijk gewoon meestal in België met hier en daar een klim. Dus heb geen volledige compact en lange derailleur nodig.
Alvast bedankt.
Groeten
52/34 is een combi die niet door Shimano wordt ondersteund. Het kan werken, perfect wordt het nooit.
Of de kettinglengte een probleem wordt is de vraag. Normaal gezien maak je de ketting op lengte op het zwaarste verzet (52x11 in jouw geval). Daar verandert een kleiner binnenblad niks aan.
Overigens zijn de hellingen in de GF Schleck nergens echt steil.
Of de kettinglengte een probleem wordt is de vraag. Normaal gezien maak je de ketting op lengte op het zwaarste verzet (52x11 in jouw geval). Daar verandert een kleiner binnenblad niks aan.
Overigens zijn de hellingen in de GF Schleck nergens echt steil.
Hallo,
Ik ga de cyclo Jean Nelissen Classic rijden. Mss iets minder bekend. Maar er zitten wel stukken van 21% tussen. Ik moet in totaal 220 km en 4000 HM overbruggen dus ik wil me niet opblazen. Het hoeft allemaal niet perfect, perfect te werken. Zolang ik mijn kleinste vertandingen maar kan schakelen .
Het zou dus in theorie kunnen lukken.
Al bedankt!
Groeten
Ik ga de cyclo Jean Nelissen Classic rijden. Mss iets minder bekend. Maar er zitten wel stukken van 21% tussen. Ik moet in totaal 220 km en 4000 HM overbruggen dus ik wil me niet opblazen. Het hoeft allemaal niet perfect, perfect te werken. Zolang ik mijn kleinste vertandingen maar kan schakelen .
Het zou dus in theorie kunnen lukken.
Al bedankt!
Groeten
Van 36 naar 34 geeft echt heel weinig extra lucht hè (van overbrengsverhouding 1,20 naar 1,13). Je zou dan veel liever naar 11-34 achter gaan met je huidige 52-36 dat levert van 1,20 naar 1,06. Loopt wel in de papieren zo, cassette plus (tweedehands?) een Ultegra/105 lange derailleur, nog afgezien als je Di2 hebt..... Of lenen.
wolf tooth road link achter en een ander cassette?
Of roep ik nu iets waar ik geen verstand van heb?
Of roep ik nu iets waar ik geen verstand van heb?
Ik zou ook wel van een 11-28 naar een 11-30 cassette gaan.Woefdram schreef: ↑04 apr 2022 14:59 Van 36 naar 34 geeft echt heel weinig extra lucht hè (van overbrengsverhouding 1,20 naar 1,13). Je zou dan veel liever naar 11-34 achter gaan met je huidige 52-36 dat levert van 1,20 naar 1,06. Loopt wel in de papieren zo, cassette plus (tweedehands?) een Ultegra/105 lange derailleur, nog afgezien als je Di2 hebt..... Of lenen.
Mag ik dan even de wijsneus uithangen?Sergov schreef: ↑04 apr 2022 13:52 Hallo,
Ik ga de cyclo Jean Nelissen Classic rijden. Mss iets minder bekend. Maar er zitten wel stukken van 21% tussen. Ik moet in totaal 220 km en 4000 HM overbruggen dus ik wil me niet opblazen. Het hoeft allemaal niet perfect, perfect te werken. Zolang ik mijn kleinste vertandingen maar kan schakelen .
Het zou dus in theorie kunnen lukken.
Al bedankt!
Groeten
Dat is geen cyclo, maar een toertocht. Wel een hele mooie
Ook in het maandblad Fiets van maart staat deze klassieker aangeduid als 'cyclo' met aandacht in het volgende nummer.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
De combi 52-34 wordt (officieel) niet door Shimano voorgeschreven. Er zijn echter voorbeelden bekend op dit Forum van mensen die een combi wijzigen en daarmee geen problemen ondervinden. Ik heb zelf een Sram compact (50/34) en wissel daarbij afhankelijk van het gebruik het 34 binnenblad met een 38 zonder problemen.
In jouw geval zou ik eens kijken naar een grotere cassette (bv. tot 32 of 34) i.c.m. een lange kooiderailleur of een derailleur verlenger. Een binnenblad van 36 naar 34 maakt niet een heel groot verschil.
In jouw geval zou ik eens kijken naar een grotere cassette (bv. tot 32 of 34) i.c.m. een lange kooiderailleur of een derailleur verlenger. Een binnenblad van 36 naar 34 maakt niet een heel groot verschil.
Hoe steil zijn de klimmen in de jnc? Heb je inderdaad lichter dan 34-28 nodig?havana schreef: ↑04 apr 2022 16:46Mag ik dan even de wijsneus uithangen?Sergov schreef: ↑04 apr 2022 13:52 Hallo,
Ik ga de cyclo Jean Nelissen Classic rijden. Mss iets minder bekend. Maar er zitten wel stukken van 21% tussen. Ik moet in totaal 220 km en 4000 HM overbruggen dus ik wil me niet opblazen. Het hoeft allemaal niet perfect, perfect te werken. Zolang ik mijn kleinste vertandingen maar kan schakelen .
Het zou dus in theorie kunnen lukken.
Al bedankt!
Groeten
Dat is geen cyclo, maar een toertocht. Wel een hele mooie