Ik heb toevallig vanmorgen de
kaart van het parcours op m'n blog geplaatst en gister een overzicht van de
30 kasseistroken met
van nagenoeg alle stroken een uitvoerige beschrijving (linkje op naam strook)
Als je wilt gaan kijken kan je het beste een strook nemen met een haakse bocht en wat hoogte verschil. Je ziet dan meer dan als je op een lang recht staat.
Ga ook niet in de bocht zelf staan. Bijvoorbeeld 50 meter na de bocht van
Cysoing à Bourghelles. Of net ervoor op het talud. Zie je de renners heel lang.
Ook 150 meter na de bocht van
Camphin-en-Pévèle is een mooie plek. Zie je ze op het eerste stuk net boven de akkers en komen dan op je afrijden en rijden bij je vandaan over een bol stuk. Wat ook nog een smerig slecht is en vaak ook nog smerig (suikerbieten)
Om de koers op meer plaatsen te zien zal niet meevallen. In de Ronde van Vlaanderen rijden ze een paar rondjes en is het wat makkelijker te plannen om de renners een paar keer te zien.
Hier rijden de renners van A naar B en de "doorgaande" weg die al niet overvloedig is zit vol met auto's van ploegen.
Ik ben heel vaak bij de Recon (donderdag en vrijdag voor de wedstrijd) geweest en praat je met staf van de ploegen. Personeel van ploegen zetten op de dag van de koers veel extra personeel in omdat het niet meevalt "haasje over" te doen op dit parcours.
Ook een cafe in valt niet mee. Het cult cafe in Cysoing is helaas niet meer. Dorpjes zijn schaars en kroegen klein en WC doorgaans niet mijn norm
Als je twee locaties wilt doen zal je een strook in het begin moeten doen. Bijvoorbeeld
strook 28 in de bocht en dan "ontsnappen" naar het westen (andere kant kom je voor het donker niet meer thuis).
En dan snel door naar de eerder genoemde
Mons en Pevele (strook 11). Je kan dan over de gewone weg wat westelijk rijden en een beetje uit het verkeer blijven wat rond het parcours hangt. Mons En Pevele ligt heel westelijk in het parcours en zou een mooi doorsteek zijn.
Op strook 11 komende renner rond kwart voor een en op Mons en Pevele om kwart over vier. Beide +/- 15 minuten voor langzamer/sneller schema.
Als je een beetje buitenom rijdt is het een verplaatsing van 70 km en moet dat wel lukken. Wie daar niet de weg kent kan daar behoorlijk lopen dolen. Ik heb bij de verkenning al eens een Frans profploeg moeten helpen (getuigen hier op het forum) anders dwaalde ze daar nog rond
Mooiste plan: 2 stroken en kroeg in Mons en Pevele
Realistisch plan : 1 stook en tablet met internet en koelbox mee
Have fun!