Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Cannondale wielsensor registeert niet hele rit

hitcher
Forum-lid

hitcher 09 apr 2022 20:26

Hallo,

Ik heb vandaag mijn nieuwe Cannondale Synapse 2RL binnengekregen. Fantastisch mooie fiets. Op deze fiets zit een Cannondale wielsensor die de ritten registreert. Snelheid, afstand en tijd. In de Cannondale app 3.0 kun je aangeven dat de rit start. Onderweg viel mijn telefoon uit en nu vermoed ik dat dit ook een soort sein is dat de rit stopt terwijl ik nog gewoon aan het fietsen was. Hij heeft nu maar 2/3 van de rit geregistreerd. Ik heb nu al verschillende keren een sync uitgevoerd (ook volledige) maar er komt niet meer data bij. Het is 2/3 van de rit en niet meer. Het vreemde is dat de wielsensor ook de data moet registeren in een geval er helemaal geen opdracht is gegeven de rit te starten. Als dat zo is zou je toch vermoeden dat er data aanwezig moet zijn. Ik zie ook geen twee ritten o.i.d. Heeft iemand een idee?

el_loco
Forum-lid

el_loco 14 apr 2022 09:37

Op mijn Cannondale MTB zit ook zo`n sensor. Ik heb die gewoon gesynchroniseerd met mijn Garmin als sensor, misschien dat dat beter werkt dan via de Cannondale app. (waar ik het bestaan overigens niet vanaf wist...)

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 14 apr 2022 10:32

De sensor stuurt data naar de telefoon. De data wordt daar verwerkt en opgeslagen zodat jij die kan terugkijken. Ik denk niet dat de sensor van cannondale zelf data kan vastleggen. Waarschijnlijk kan hij wel vastleggen als hij wel verbonden is met de telefoon, zelfs al heb je niet expliciet een rit gestart.

Dat probleem ligt dus niet bij de sensor maar aan het uitvallen van de telefoon.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 14 apr 2022 10:45

De website van Cannondale geeft aan dat je niet per se een telefoonverbinding nodig hebt en dat de sensor zelf de data opslaat.
2 Ways to Track Your Ride
1. With your phone
Use your phone’s GPS and the NEW “Start/End Ride” button to map your ride and get complete control over when it starts and ends. You can track rides on any bike.

2. With your wheel sensor
Automatically track your rides with the Cannondale Wheel sensor. Just ride and sync with your app later.

Plaats reactie