Sinds jaar en dag gebruik ik een messing adaptertje om de binnenbanden met Presta ventielen van mijn wielrenfiets met de compressor op de pompen. Veel verder dan 6 bar ging het niet, het oppompen ging meestal niet zo lekker i.v.m. beperkte afleesbaarheid van de druk. Onlangs heb ik geïnvesteerd in een échte (gekalibreerde) bandenpomp (Wonder Eurodainu

Nadat ik laatst (voor het eerst in 15 jaar tijd) lek gereden heb, heb ik besloten dat dit even anders moet in de toekomst... haha. Nu ben ik op zoek naar een Presta adapter voor de compressor (dus Schrader ventiel), en dit is nog niet zo makkelijk. En dan doel ik dus op een adapter die ook het binnenventiel indrukt.
Iemand een tip voor mij? Het is me eigenlijk te gek om ook nog een Topeak Joe Blow ofzo erbij te kopen... de compressor is toch voorhanden. Wie o wie?
Goedkope bandenpomp uit elkaar slopen enkel voor de adapter zou kunnen... maar er moet toch iets te verzinnen zijn.. Wellicht eerst verlopen naar Dunlop en vervolgens weer naar Schrader?
Zojuist even een telefoontje naar Mantel gedaan... ze hadden de vraag nog niet eerder gehad..

Gr. Kees