Welke zonnebril?
Sinds maart heb ik een racefiets. Als ik mijn zonnebril draag tijdens het fietsen, een eenvoudige BBB bril met een montuur boven de glazen, heb ik last van mijn nek.
De afgelopen week was het niet nodig met zonnebril te rijden en had ik geen nek klachten.
Zelfs niet gisteravond toen ik eigenlijk te koud gekleed was (had me enigzins vergist in de koude noorden wind)en toch 80km gereden had.
In de zomer is het toch wel fijn om een zonnebril te dragen, alleen de vraag is nu welke zou dan goed zijn.
Misschien heel lastig om te zeggen maar toch, tips zijn welkom.
De afgelopen week was het niet nodig met zonnebril te rijden en had ik geen nek klachten.
Zelfs niet gisteravond toen ik eigenlijk te koud gekleed was (had me enigzins vergist in de koude noorden wind)en toch 80km gereden had.
In de zomer is het toch wel fijn om een zonnebril te dragen, alleen de vraag is nu welke zou dan goed zijn.
Misschien heel lastig om te zeggen maar toch, tips zijn welkom.
You can never be too Specialized!
-
- Forum-lid
das nie zo lastig er is maar 1 goede zonnebril'''' OAKLEY ''''
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.
Zie dit topic: http://forum.fiets.nl/topic.asp?COMMAND ... 674#546279
Nu vraag ik me wel af of een zonnebril invloed heeft op de nek...
Nu vraag ik me wel af of een zonnebril invloed heeft op de nek...
Master B schreef:Nu vraag ik me wel af of een zonnebril invloed heeft op de nek...
Lijkt me logisch: de beste man zit ongemerkt een klein beetje tegen de bovenkant van het frame aan te kijken en kantelt zijn hoofd. Had ik ook bij een Radar, met een M-frame geen last.
-
- Forum-lid
Wat is dan het wezenlijke verschil qua frame? Ligt het M-frame hoger op de neus?
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
Anaszi2.0 schreef:Master B schreef:Nu vraag ik me wel af of een zonnebril invloed heeft op de nek...
Lijkt me logisch: de beste man zit ongemerkt een klein beetje tegen de bovenkant van het frame aan te kijken en kantelt zijn hoofd. Had ik ook bij een Radar, met een M-frame geen last.
Ah, ik snap het idd. Gelukkig heb ik hier geen last van.
Bij de M-Frame zit er idd wel verschil in de hoogtes vanaf de neus. Passen en testen is dan wel essentieel. Bij de Radar zit er bij de verschillende lenzen geen verschil, daarvoor is er de Radar XL. Maar die is wel heel, heel, heel erg groot.
Weten jullie een zaak waar ze veel oakley's hebben in omg. Zoetermeer zodat ik kan kijken wat goed zit.
Ik heb trouwens jaren geleden eens een Oakley gekocht maar die gebruik ik alleen in de auto. Was toen niet zo thuis in de wereld van Oakley maar kocht hem omdat ik hem fijn vond zitten en ook omdat hij mooi is.
geen idee wat voor type het is.
Ik heb trouwens jaren geleden eens een Oakley gekocht maar die gebruik ik alleen in de auto. Was toen niet zo thuis in de wereld van Oakley maar kocht hem omdat ik hem fijn vond zitten en ook omdat hij mooi is.
geen idee wat voor type het is.
You can never be too Specialized!
Heb zelf ook een oakley radar pitch met de bronze polarized glazen. Heel tevreden over. Na een tijdje vergeet je dat je een bril draagt. In het begin is het wel een beetje wennen aan het neusstuk. Ik had de neiging scheel te kijken op het neusstuk maar na een tijdje ging dat weg. Voor de rest zie je niets van het frame er rond, wat er voor zorgt dat je zorgloos voor je kan kijken zonder gestoord te worden in je zicht. De prijs is wel wat aan de forse kant.