TL-ready velg.. Welke band
Ik rijd met een tl ready velg (reynolds strike) en sta met lekke band langs de kant van de weg te kloten met de banden. (Ook thuis maar daar heb je met vloerpomp iets meer gemak)
Moeilijk eraf (flink werken om ze uit de rand te duwen naar het midden) en erop is je patroon erop en maar hopen dat alles in je velgrand terug plopt, anders rijd je met soort slag in je wiel gevoel verder..
Ik rijd gewoon met biba en blijf dit ook doen.. Maar vroeg me dus af... maakt het verschil of je met een tubeless buitenband of een 'gewone' band rijd?!
Moeilijk eraf (flink werken om ze uit de rand te duwen naar het midden) en erop is je patroon erop en maar hopen dat alles in je velgrand terug plopt, anders rijd je met soort slag in je wiel gevoel verder..
Ik rijd gewoon met biba en blijf dit ook doen.. Maar vroeg me dus af... maakt het verschil of je met een tubeless buitenband of een 'gewone' band rijd?!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Je kan beter met een niet tubeless ready band rijden als je binnenbanden wil gebruiken. Want die hebben een stuk minder dikke en strakke bead. Ten minste als dit geen hookless velgen zijn. Bij hookless velgen moet je wel een tubeless band gebruiken.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Een niet tubeless band gaat wel iets gemakkelijker, maar ook dat hangt van de velg en de band af.
Ik heb ook met de Strike gereden, in de tubeless conversie en met binnenband icm met dezelfde Schwalbe tubeless band.
Was wel de eerste tubeless versie, dus niet de Pro One of de One.
De band ging er bij beide conversies redelijk gemakkelijk af...
Ik heb ook met de Strike gereden, in de tubeless conversie en met binnenband icm met dezelfde Schwalbe tubeless band.
Was wel de eerste tubeless versie, dus niet de Pro One of de One.
De band ging er bij beide conversies redelijk gemakkelijk af...
De lekbestendigheid van een tubelessband met latex is véle malen groter dan een gewone band met een binnenband want met die laatste sta je bij elk lek aan de kant te klooien terwijl bij een tubelessband heb je tenminste de latex die je bij 90% van de gevallen behoedt voor stilstand.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Klopt, verhaal van TS niet goed gelezen. Neemt niet weg dat gewoon rijden met een tubelessband met binnenband gewoon van de zotte is, dat doe je alleen als thuiskomer omdat het niet anders kan.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Maar Orlok, lees dan : TS wil niet lopen klooien met latex - geen tubeless ventielen kopen ( € 25,- / set ), basta… hoeveel voordelen het ook heeft !
@critic : mijn zoon heeft ook de Reynolds Strike 62 en bij montage van een Vittoria Corsa Control 25mm ( non tubeless) werd er redelijk wat gevloekt…. Wat een klote band om te monteren.
Ik denk dat als je “ een in de regel beter te monteren band kiest “ ( Schwalbe Pro One - of de Continental 5000 ) deze een stuk makkelijker gaan. Tubeless banden gaan echt niet makkelijker gemonteerd worden, denk zelf iets moeilijker ivm ETRTO eisen en toleranties.
Wat zeker ook helpt als je een paar dagen niet ga fietsen en je hebt je buitenbanden er een paar dagen nieuw op liggen …. Je banden even eraf halen en opnieuw monteren, eventueel met een beetje sop/water om de banden beter in de rand te laten ploppen. Bij de Vittoria’s was de 2e montage een stuk soepeler.
Trouwens : het ploppen wat je hoort is niet het drukken van de band achter het haakje, maar het drukken van de band over het richeltje.
Mijn hookless sets hebben ook duidelijk een plop, maar geen haakje waar de band achter zit.
@critic : mijn zoon heeft ook de Reynolds Strike 62 en bij montage van een Vittoria Corsa Control 25mm ( non tubeless) werd er redelijk wat gevloekt…. Wat een klote band om te monteren.
Ik denk dat als je “ een in de regel beter te monteren band kiest “ ( Schwalbe Pro One - of de Continental 5000 ) deze een stuk makkelijker gaan. Tubeless banden gaan echt niet makkelijker gemonteerd worden, denk zelf iets moeilijker ivm ETRTO eisen en toleranties.
Wat zeker ook helpt als je een paar dagen niet ga fietsen en je hebt je buitenbanden er een paar dagen nieuw op liggen …. Je banden even eraf halen en opnieuw monteren, eventueel met een beetje sop/water om de banden beter in de rand te laten ploppen. Bij de Vittoria’s was de 2e montage een stuk soepeler.
Trouwens : het ploppen wat je hoort is niet het drukken van de band achter het haakje, maar het drukken van de band over het richeltje.
Mijn hookless sets hebben ook duidelijk een plop, maar geen haakje waar de band achter zit.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Tja, als je niet wil lopen klooien langs de kant van de weg met lekke banden . . . . . . . wie ben ik dan met mijn mening over tubeless. Ik zou bijna zeggen tegen TS "Ga een ander beroep zoeken" maar ja, dat is hier niet het geval.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Rijd inderdaad met de vitoria corsa control.. Ik zal, als deze op zijn, eens een ander bandje proberen. Kijken of dat wat scheelt.
Thuis met een banden knecht, sop en een pomp lukt het allemaal.. Maar bij de nieuwe band hoop ik altijd maar dat de eerste 1000km lek vrij zijn, want dan lukt het sowieso zonder bandenknecht niet..
Thuis met een banden knecht, sop en een pomp lukt het allemaal.. Maar bij de nieuwe band hoop ik altijd maar dat de eerste 1000km lek vrij zijn, want dan lukt het sowieso zonder bandenknecht niet..
Ik heb een wielset die TL ready is en een normale clincher wielset en mijn ervaring is dat de TL ready set met lek langs de kant van de weg echt een hel is. Eraf gaat prima en er op ook, maar dan het ploppen zonder vloerpomp. Het lukt mij nooit.
We rijden nu beide met TL banden en willen echt niet meer terug naar biba. Rijden er al een jaar op en geen lek meer gehad.
We rijden nu beide met TL banden en willen echt niet meer terug naar biba. Rijden er al een jaar op en geen lek meer gehad.