Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Slechte kledingkeuzes

sevenhunt
Forum-lid

sevenhunt 15 mei 2010 22:28

Hoi,

er zijn zoveel kledingmerken, zaken en onlinewinkels dat ik een beetje het overzicht kwijt ben.
Ik ben net begonnen met fietsen en wil gewoon elk weekend een lekker stuk gaan fietsen.
Hiervoor zoek ik iig een korte broek met zeem, een fietsshirt en een fietsjack.

Shirt en Jack lijkt me niet zo moeilijk, maar de broek kan volgens mij wel wat fout mee. De zeem, kan die nou echt heel slecht zijn?

Oftewel, is er een webwinkel die goede spullen verkoopt voor een redelijke prijs, zo ja wat zijn die goede spullen, welk merk, of boeit het niet als het maar lekker zit?

farelli
Forum-lid

farelli 15 mei 2010 23:31

Sevenhunt schreef:Hoi,

een korte broek met zeem, een fietsshirt en een fietsjack.

Shirt en Jack lijkt me niet zo moeilijk, maar de broek kan volgens mij wel wat fout mee. De zeem, kan die nou echt heel slecht zijn?

Oftewel, is er een webwinkel die goede spullen verkoopt voor een redelijke prijs, zo ja wat zijn die goede spullen, welk merk, of boeit het niet als het maar lekker zit?

Het ligt er ook maar een beetje aan wat je ervoor kunt en wilt betalen. Met minimaal budget kun je eens kijken bij Aldi en Lidl. Daar kun je spullen ook gewoon terugbrengen als je ze thuis gepast hebt en het zit nergens naar.
Eigenlijk is het wel verstandig om in 1e instantie, zeker voor de broek, eens te kijken bij de fietsenmaker in de buurt. Als het een beetje een redelijke zaak is zullen ze je goed proberen te adviseren. Je hebt dunne en dikkere zemen. De kwaliteit van je zitvlees en het soort zadel wat je hebt maken of je een dunne of een dikke of een dunne zeem moet nemen. Vaak is het zo dat je een tijdje nodig hebt om uit te vogelen wat fijn en goed voor jou is. Ik zou daarom niet met de duurste beginnen. Behalve als het geld geen rol speelt. Dan zou ik naar Assos kijken, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Mocht je op internet willen kopen dan moet je er rekening mee houden dat veel, vooral Italiaanse, wielerkleding klein uitvalt. Er zijn meerdere goede webwinkels voor kleding, bijv http://www.trikotexpress.de en http://www.bobshop.de. Goedkoper is http://www.cyclewear.nl. Bij http://www.futurumshop.nl hebben ze ook kleding maar nog veel meer.
Waarom wil je trouwens meteen een jack. Losse mouwtjes zijn praktischer (als het weer meewerkt :/)
Succes.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 15 mei 2010 23:55

Vergeet de Aldi en Lidl maar voor fietsbroeken, die zitten voor geen meter.
Bij aanschaf fietsbroek moet je toch wel aan minimaal 70€ denken, daarop besparen kan je veel fietsplezier kosten.

sevenhunt
Forum-lid

sevenhunt 16 mei 2010 00:11

Top,

dank voor de reacties.

Losse mouwtjes? Lijkt me wel ideaal, maar dan heb je niet een 2e laag voor wanneer het wat kouder is, zoals vaak hier in nl :).

Denk dat ik idd eens bij mn fietszaak langsga, maar dacht dat er wel iets was van: Die moet je kopen en dat is daar het goedkoopst, maar het ligt dus wel wat genuanceerder.

En hierop aansluiten, jullie ervaring in de broeken, gewoon een broek of zo`n " broek met bretels" om maar te zeggen?

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 16 mei 2010 00:15

spietpiet schreef:Vergeet de Aldi en Lidl maar voor fietsbroeken, die zitten voor geen meter.
Bij aanschaf fietsbroek moet je toch wel aan minimaal 70€ denken, daarop besparen kan je veel fietsplezier kosten.

Of je aansluiten bij een locale tourclub naruutlijk...
Dat heeft als voordeel dat je ook gelijk via de ntfu verzekerd bent tegen schade.
Wel heb je dan reclame op je kleding MAAR bij veel clubs kost een broek rond de 25/30 euro, zou je zo'n zelfde broek in de winkel aanschaffen (ultima oid.) dan ben je al snel een viervoud wijt!
mijn Flickr

farelli
Forum-lid

farelli 16 mei 2010 00:36

Sevenhunt schreef:
Losse mouwtjes? Lijkt me wel ideaal, maar dan heb je niet een 2e laag voor wanneer het wat kouder is, zoals vaak hier in nl :).

En hierop aansluiten, jullie ervaring in de broeken, gewoon een broek of zo`n " broek met bretels" om maar te zeggen?

Het zal binnenkort toch wel zomer worden... en dan heb je meer aan mouwtjes, 's morgens vroeg of 's avonds. Een jasje komt pas weer in de herfst aan bod. Wel een onderhemd aantrekken!

Met bretels is het fijnst, vind ik. Maar als je nog echte losse bretels hebt liggen, dat gaat ook. Deden we vroeger allemaal. :)
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

nagtie
Forum-lid

nagtie 17 mei 2010 02:21

kijk ook eens bij de nieuwe kleding op marktplaats en cyclewear bespaart wel weer wat.

Ik vind die met bretels het fijnst.
Ik heb gekozen voor losse pijpen. Heb shirtjes bij Decathlon gekocht, en een trui. en ook regenjasje. Bij een echte bui heeft het weinig effect, maar het houdt de warmte wel goed binnen.

tjb
Forum-lid

Gebruikersavatar tjb 17 mei 2010 04:29

Uit eigen ervaring... koop een goede broek met een goede zeem, en ja met bretels is uiteindelijk veel fijner!!! Dit maakt echt een groot verschil. Een Ultima U-line, performance of Pearl Izumi Pro zeem of dergelijke zijn heerlijke dingen om mee te rijden. Geef hier dus wat geld op uit, en zoek naar de aanbieding. Op shirtjes kan je besparen, dat is het mooie als je een neutrale goede zwarte (mooie) broek met goede zeem koopt. Heb er zelf nu veel plezier van. En dan kan je nog eens een leuke shirt collectie aanleggen die koopjes zijn hier en daar.

Als voorbeeld, heb pearl izumi pro zeem gereden, toen naar nalini team kleding zeem (orgineel), toen Ultima U-line. Duidelijk de U-Line zeem op 1, dan de Pearl Izumi Pro zeem en als laatst de Nalini, welke niet slecht was, maar oersimpel als je het mij vraagt, eerder genoemde zijn veeeeeeel beter naar mijn gevoel. Dus teamkleding laat ik nu links liggen, ehhhh behalve de shirtjes dan :D
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

flex
Forum-lid

flex 17 mei 2010 10:04

Na drie jaar twijfelen en met goedkope broeken rijden, dit seizoen overgegaan een Castelli endurance. Het is dan wel een investering, maar elke cent waard! Het maakt het rijden een stuk aangenamer.
Whistle

sevenhunt
Forum-lid

sevenhunt 17 mei 2010 13:57

Heb een ultima broek op het oog, denk dat het niet de duurste versie ervan is, maar ultima zal zowieso geen slechte zemen meer hebben.
Denk ik, toch .....

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2010 14:13

@sevenhunt: gewoon gaan passen! Niemand kan aangeven of Ultima jou wel of niet past. Let op dat er geen vouwen/dikke naden bij je liezen zitten oid en dat de broek echt precies je maat is. Ik merk dat mensen in het begin snel een maatje te groot kopen.
Je kunt ook naar Nalini kijken; gezien de omschrijving van je lichaamsbouw in een ander topic verwacht ik dat jou dat ook prima zal passen. De Nalini-zemen zijn over het algemeen ook goed. (en mooie kleding!)

jaapieo schreef: Of je aansluiten bij een locale tourclub naruutlijk...
Dat heeft als voordeel dat je ook gelijk via de ntfu verzekerd bent tegen schade.
Wel heb je dan reclame op je kleding MAAR bij veel clubs kost een broek rond de 25/30 euro, zou je zo'n zelfde broek in de winkel aanschaffen (ultima oid.) dan ben je al snel een viervoud wijt!

Maar tourclubs hebben vaak foeilelijke kleding, zelden specifieke dameskleding en zelden met een echt goede zeem.
Ik heb nog nooit een toerclub gezien die een broek aanbied voor 30 euro waarbij een vergelijkbare broek in een normale winkel 120,- zou moeten kosten. Dan zouden toerclubs dus gewoon met een standaard Assos-broek kunnen rijden. Geloof jij het?
Less is bore

sevenhunt
Forum-lid

sevenhunt 17 mei 2010 14:55

Dank,

denk dat je mijn lichaamsbeschrijving even verward met die van mijn vrouw die op dezelfde naam een topic heeft lopen.
Maar het zal niet veel verschillen, ben 184 met 73 kilo, dus ook niet de breedste.
Zal zeker gaan passen, dat lijkt me aan het begin zeker de beste optie.

Plaats reactie