Waarom zijn wielen zo duur?
Ik vraag me af waarom (goede) wielen zo duur zijn.
Je bent toch gemakkelijk aan een setje meer dan 500€ kwijt.
Wat rechtvaardigt eigenlijk de prijs?
Zijn het de materialen die zo duur zijn?
Want uit wat bestaan wielen,
De 2 naven, lagers, een body, spaken en nippels en dan nog 2 velgen met lint.
En dan nog de werkuren om deze te monteren.
Waar zit de hoge prijs?
En rechtvaardigt deze?
Je bent toch gemakkelijk aan een setje meer dan 500€ kwijt.
Wat rechtvaardigt eigenlijk de prijs?
Zijn het de materialen die zo duur zijn?
Want uit wat bestaan wielen,
De 2 naven, lagers, een body, spaken en nippels en dan nog 2 velgen met lint.
En dan nog de werkuren om deze te monteren.
Waar zit de hoge prijs?
En rechtvaardigt deze?
Goede vraag ondanks de flauwe reacties.
Fietsen van 10.000 euro of meer zijn allang geen uitzondering meer maar daar kocht je niets eens zo heel lang geleden ook een auto voor.
Is het echt zo duur om een paar Carbon velgen te maken of zit er erg veel marge op?
Fietsen van 10.000 euro of meer zijn allang geen uitzondering meer maar daar kocht je niets eens zo heel lang geleden ook een auto voor.
Is het echt zo duur om een paar Carbon velgen te maken of zit er erg veel marge op?
- thestudent
- Forum-lid HC
Sommige goede wielen zijn nog altijd relatief goedkoop. Op een velgrem racer doet een setje Campagnolo zondas nog altijd precies wat je nodig hebt. Het zwakste punt is het buitenste bodylager ( kost je 8 euro om eens los te vervangen ). Goedkoper dan eenvoudig handgespaakt. Heel goed lopende lagers. De duurdere versies hebben niet veel meerwaarde. De disc versie lijkt vergelijkbaar.
Er zit verschrikkelijk veel marge op Carbon wielen
( niet per se als je ze hier in Nederland bij een wielbouwer koopt )
Er zit verschrikkelijk veel marge op Carbon wielen
( niet per se als je ze hier in Nederland bij een wielbouwer koopt )
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Valt mee, je koopt al goede Champagne vanaf 11€ als je weet waar je moet zoeken. En dat is niet bij Bollinger
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Wat is duur?
Ik vind de prijs voor het gros van de "handgemaakte" wielen redelijk meevallen.
Maar 3000 en een pak meer Euro's voor een carbon frame veelal "made in China" vind ik dan weer helemaal van de pot gerukt.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- CampaYolo
- Forum-lid
Ik sluit mij aan bij thestudent.
De meeste van ons rijden recreatief en dan slaat het eigenlijk nergens op om wielen van 1000 euro te kopen.
Maar zelfs als je wel eens een race rijdt zijn de zonda's zowel sportief als financieel te verantwoorden. Tuurlijk kan het altijd beter, maar ik ga pas met dure wielen rijden als ze me er voor betalen
De meeste van ons rijden recreatief en dan slaat het eigenlijk nergens op om wielen van 1000 euro te kopen.
Maar zelfs als je wel eens een race rijdt zijn de zonda's zowel sportief als financieel te verantwoorden. Tuurlijk kan het altijd beter, maar ik ga pas met dure wielen rijden als ze me er voor betalen
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.