Shifter en voorderailleur: Ultegra 6703.
Aanleiding: de ketting liep tegen de voorderailleur aan.
Eerder geprobeerd: Afstellen van de H en L schroefjes, echter zonder merkbaar resultaat.
Probleem:
Aangezien ik wel eens eerder shifter en voorderailleur heb vervangen (mtb), dacht ik goed er aan te doen om meteen maar de kabel van de voorderailleur los te maken en om deze vast te trekken. Geen goed plan aangezien ik met de shifters heb geschakeld toen de kabel al los zat. Gevolg: het op- en terugschakelen werkt nu helemaal niet meer. Er zit volgens mij ook geen spanning op de kabel als ik dat doe. Ook niet als ik de kabel stevig vasthoud of onder spanning weer vastzet aan de voorderailleur.
Kan iemand aangeven wat hier aan de hand kan zijn en hoe ik het probleem kan oplossen? Moet ik bijv. de shifter loshalen om te zien of de kabel hierbinnen is losgekomen (de kabel zit hier nog wel aan vast)?
PS. ik heb dit draadje al gelezen. Verder: het gaat om een nieuwe fiets met 0km erop. Mijn tweede post op dit forum had ik anders in gedachten (nl. eentje met foto) :\
Probleem shifter voorderailleur
Je moet eerst helemaal afschakelen, dus het zwarte handeltje van he shifter drukken tot hij niet meer klikt. Dan het kabeltje straktrekken bij de derailleur en vastzetten.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Hartstikke bedankt, HenkV! Het is gelukt!
Ik had je manier al eerder geprobeerd zonder resultaat, maar het verschil zit 'm in je stukje "tot hij niet meer klikt". Ik had nl. eerst 'maar' 8 de handle ingedrukt. Nu, na oneindig veel keren indrukken, kon ik een klein stukje kabel richting de derailleur trekken. Daarna vastzetten en ja hoor: het schakelt weer als een zonnetje~!
Ik had je manier al eerder geprobeerd zonder resultaat, maar het verschil zit 'm in je stukje "tot hij niet meer klikt". Ik had nl. eerst 'maar' 8 de handle ingedrukt. Nu, na oneindig veel keren indrukken, kon ik een klein stukje kabel richting de derailleur trekken. Daarna vastzetten en ja hoor: het schakelt weer als een zonnetje~!