Schoenen met BOA aanpassen tijdens rijden
-
- Forum-lid
Sinds een paar weken mijn Bontrager klittenbandsluiting schoenen vervangen voor Bontrager schoenen met BOA sluiting (IP1)
Echter krijg ik het niet altijd voor elkaar om ze tijdens het fietsen iets losser te draaien.
Soms is de enige oplossing de BOA omhoog en dus helemaal los te klikken en dan opnieuw indrukken en aanspannen.
Mis ik iets? Had namelijk verwacht eenvoudig tijdens het fietsen te kunnen verstellen.
Echter krijg ik het niet altijd voor elkaar om ze tijdens het fietsen iets losser te draaien.
Soms is de enige oplossing de BOA omhoog en dus helemaal los te klikken en dan opnieuw indrukken en aanspannen.
Mis ik iets? Had namelijk verwacht eenvoudig tijdens het fietsen te kunnen verstellen.
De L2 kun je verstellen de 1 niet.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Draai ik het om dan?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid
Wat gek. Ik krijg het niet voor elkaar na een tijdje rijden... Gelijk na het aantrekken wel.
Ik wil ze wanneer ik een tijdje onderweg ben en m'n voeten wat zwellen wat losser zetten. Ik krijg dat echter vaker niet voor elkaar dan wel. Binnenkort maar eens langs de Trek winkel.
Bontrager Velocis raceschoenen met 'BOA® IP1 draaisluiting voor nauwkeurige tweezijdige verstelmogelijkheden'
Ik wil ze wanneer ik een tijdje onderweg ben en m'n voeten wat zwellen wat losser zetten. Ik krijg dat echter vaker niet voor elkaar dan wel. Binnenkort maar eens langs de Trek winkel.
Bontrager Velocis raceschoenen met 'BOA® IP1 draaisluiting voor nauwkeurige tweezijdige verstelmogelijkheden'
ik heb een tijdje gezocht naar een volledig BOA systeem, maar niet kunnen vinden ongeacht welke versie. Alleen de knoppen en kabeltjes. Zou het graag nog willen doen want sindsdien heb ik 4 paar andere schoenen gehad maar allemaal minder qua pasvorm dan wat ik had.
Nooit geweten dat er uberhaubt boa's waren die je ook losser kon draaien. Altijd gedacht dat je die dingen naar boven moet trekken om ze los te maken en dan indrukken en draaien om strakker te zetten. In het zeldzame geval dat ik mijn schoenen iets losser wil hebben tijdens het fietsen dan trek ik even de boa naar boven zodat ze los zitten, dan trap ik rustig een paar slagen door zodat er ruimte ontstaat en vervolgens draai ik ze weer op de gewenste strakte.