Versleten pedalen Time?
Ik denk dat mijn Time RXS pedalen zijn best tijd hebben gehad.
Inklikken gaat af en toe wat moeilijker en ik kan mijn voet vrij goed bewegen naar alle kanten (misschien wel te goed).
Ik denk dat de pedalen er 23.000 km op zitten. Kilometers is natuurlijk ook afhankelijk hoe en wanneer ze je gebruikt enz.
De witte aanslag op de pedalen op de foto's is nog wat vet
Mocht ik nieuwe er op zetten dan zit ik te denken aan Time Xpro 10,
omdat ik altijd goed tevreden ben geweest met mijn Time RXS of
Shimano Ultegra R8000 SPD-SL, daar lees ik ook hele goede dingen over (rest van de fiets ook Ultegra afgemonteerd).
Zien er degelijk uit en ben ± 88 kilo.
Heb een gruwelijke hekel aan kraken van pedalen, schijnen de Look pedalen op den duur te gaan doen.
Inklikken gaat af en toe wat moeilijker en ik kan mijn voet vrij goed bewegen naar alle kanten (misschien wel te goed).
Ik denk dat de pedalen er 23.000 km op zitten. Kilometers is natuurlijk ook afhankelijk hoe en wanneer ze je gebruikt enz.
De witte aanslag op de pedalen op de foto's is nog wat vet
Mocht ik nieuwe er op zetten dan zit ik te denken aan Time Xpro 10,
omdat ik altijd goed tevreden ben geweest met mijn Time RXS of
Shimano Ultegra R8000 SPD-SL, daar lees ik ook hele goede dingen over (rest van de fiets ook Ultegra afgemonteerd).
Zien er degelijk uit en ben ± 88 kilo.
Heb een gruwelijke hekel aan kraken van pedalen, schijnen de Look pedalen op den duur te gaan doen.
Laatst gewijzigd door Puffdaddy op 24 jul 2022 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Bikers are not alone
Wil ik wel kopen, één setje dan hè
Als je er acht paar hebt liggen en ze gaan een jaar of vier a vijf mee, ben je 32 a 40 jaar verder. Ik weet niet hoe oud je bent maar misschien kun je ze niet eens opmaken
Dus zeg maar hoeveel ze kosten
Zoals al eerder beschreven ergens in een pedalen topic, hebben ze die veel te goed gemaakt. De firma Time verdiende er te weinig aan waarschijnlijk
Als je er acht paar hebt liggen en ze gaan een jaar of vier a vijf mee, ben je 32 a 40 jaar verder. Ik weet niet hoe oud je bent maar misschien kun je ze niet eens opmaken
Zoals al eerder beschreven ergens in een pedalen topic, hebben ze die veel te goed gemaakt. De firma Time verdiende er te weinig aan waarschijnlijk
Bikers are not alone
Haha ik heb 3 fietsen, dus kan nog best snel gaan. Bovendien zijn ze niet allemaal meer nieuw...Puffdaddy schreef: ↑23 jul 2022 21:47 Wil ik wel kopen, één setje dan hè
Hoe zijn de nieuwe pedalen van Time?
Ik vind Xpresso erg prettig, losse float, erg makkelijk inklikken maar toch het vertrouwen dat je goed vast zit. De duurzaamheid schijnt te wensen over te laten. Nu fiets ik niet zo heel veel en heb ik voor het aantal kilometers belachelijk veel fietsen en met deze pedalen niet in de regen dus is dat voor mij geen groot probleem. Bovendien waren de goedkoopste versies al erg licht dus hoefde het geen kapitaal te kosten.
De Xpro heb ik ook nog niet. Die schijnen weer iets degelijker te zijn maar daar ontbreken volgens mij dan weer de goedkope versies.
De Xpro heb ik ook nog niet. Die schijnen weer iets degelijker te zijn maar daar ontbreken volgens mij dan weer de goedkope versies.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
Hier nog 1.
Wegens wachten op een niet nader te noemen kickstarter project, heb ik mijn RSX carbon pedalen gewisseld voor Look exemplaren.
De Time exemplaren waren echter veel prettiger en ik zou graag weer terug willen.
Wegens wachten op een niet nader te noemen kickstarter project, heb ik mijn RSX carbon pedalen gewisseld voor Look exemplaren.
De Time exemplaren waren echter veel prettiger en ik zou graag weer terug willen.