@Jans ik was min de korting (5%) 650 euro kwijt voor een vrij zware versterking multifocaal en daar nog eens de 40 euro teruggave van ziekenfonds eraf -> 610 euro.
Naar Oogarts -> Opticien -> keuze gemaakt -> Julbo fabriek doorgestuurd en die slijpen het meteen in de fabriek, ik denk een drietal dagen later bericht bij opticien dat de bril klaar was voor gebruik, heb ook nog wat opties zoals kras protection etc. genomen dus ik vind het echt wel goed meevallen zelf.
De keuze qua montuur was wel beperkt omdat de sterkte van mijn glazen te hoog was in combinatie met te groot verschil tussen beide ogen (1 lui oog) voor de opties met een montuur en glas uit 1 stuk.
Ziet er ongeveer zo uit het model dat ik gekozen heb en nog geen moment spijt van, ik zie weer alles zoals het hoort en kan er ook gewoon in het donker mee fietsen want dan verduistert deze niet door de photocromatische technologie.
Versterking is trouwens op ene oog nabij +5.75 en ver +4 / links oog valt beter mee Ver +1.75 en Nabij +3.5 (ik ben verziend).