Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

nieuw zadel kopen

marlyse
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2010 22:24

marlyse 14 mei 2010 22:40

Hallo , allemaal .
Als ik een goed race zadel wil kopen , hoe weet ik nu eigenlijk, wat het beste zit .
Er zijn zoveel verschillende soorten.
Wie heeft er ervaring mee met het kopen van een goede race zadel.
marlyse.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 mei 2010 22:46

Kwestie van proberen, wat voor de één geweldig zit is voor de ander een drama.

Sommige fietsenmakers hebben testmodellen. Anders zit er niks anders op dan er eentje te kopen en gewoon te proberen of ie bevalt.

Ik ben van een Fizik Pavé naar een Arione gegaan (drama), daarna een Specialized Toupé (bevalt prima maar is niet erg sterk, ben nu aan mijn 3e bezig). Ga het nu eens proberen met een Selle Italia Gel Flow.

Gebruikersavatar
chassepatate
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 14 okt 2009 21:55

Gebruikersavatar chassepatate 15 mei 2010 01:53

SLR-tjes zijn ook niet alles, zakken snel door en het "leer" beschadigd erg snel...

harmeninho
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:25

harmeninho 15 mei 2010 09:45

Fizi Arione zit als gegoten bij mij.
Selle Italia Gel flow is via marktplaats naar een nieuwe eigenaar gegaan.
Cinglé

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 15 mei 2010 11:05

Chasse Patate schreef:SLR-tjes zijn ook niet alles, zakken snel door en het "leer" beschadigd erg snel...


Heb nu 3 jaar een slr flow kit carbon, bevalt super! Zo zie je maar, smaken en ervaringen verschillen. Gewoon aan fietsenmaker vragen of je zadel mag testen.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 15 mei 2010 20:37

Wat wil je van je zadel?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

marlyse
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2010 22:24

marlyse 15 mei 2010 21:07

Nou ja , het lijkt mij fijn als je een zadel koopt die gelijk lekker zit heb er nu een die niet prettig zit.
maar ik zal mij zeker laten voorlichten bij een fietsen zaak .
dank voor jullie reactie,s

marcus.
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 aug 2009 23:29

marcus. 15 mei 2010 21:14

havana schreef:Kwestie van proberen, wat voor de één geweldig zit is voor de ander een drama.

Sommige fietsenmakers hebben testmodellen. Anders zit er niks anders op dan er eentje te kopen en gewoon te proberen of ie bevalt.

Ik ben van een Fizik Pavé naar een Arione gegaan (drama), daarna een Specialized Toupé (bevalt prima maar is niet erg sterk, ben nu aan mijn 3e bezig). Ga het nu eens proberen met een Selle Italia Gel Flow.


Ik heb nu ook een Fizik Pave, maar iets in de body kraakt steeds, waardoor ik nu een Arione krijg. Maar waarom is het drama?

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 15 mei 2010 21:50

Ik heb een Arione liggen, ik heb gemerkt dat dat zadel voor een vrouw erg vervelend kan zijn, voor mannen weet ik het niet, er zijn mensen die het te hard vinden, anderen vinden het weer zo fijn door de lengte.

Ik heb een selle smp, dat vind ik fijn, aleen het is zo persoonlijk, kwestie van testen, fietsen winkles hebbne testzadels, een zadel van tegen de 200 kopen zonder te testen is niet slim.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13449
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 mei 2010 22:32

zadels moet je echt proberen.

Ik heb twee jaar slr's gereden, steeds last van uitslag, onstekingjes en zadelpijn.
Daarvoor altijd san marco aspide, die waren heerlijk maar de neiuwe vorm zit niet lekker.

Nu op de MTB een Fizik gobi en op de racer een aroine. en de laatste vind ik echt super confortabel, hij voelt hard, maar ik kan er uren op rijden, ga hem ook op mijn MTB proberen.

ik ben wel een "verzitter" een fizik alliante kan ik nog geen 15minuten op rijden verschikkelijk, terwijl vele dit een erg fijn zadel vinden.

dus nogmaals testen!

cioccpryde
Forum-lid
Berichten: 315
Lid geworden op: 17 mei 2007 17:05

cioccpryde 15 mei 2010 22:40

Ik heb nu de Nieuwe Selle Italia Turbomatic Gel Flow Team Edition.
Een zeteltje.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 15 mei 2010 22:51

Hoi.
Daarvoor altijd san marco aspide, die waren heerlijk maar de neiuwe vorm zit niet lekker.
Wanneer hebben ze die vorm dan veranderd?
Heb zowel een Aspide en een Aspide Composite (beide +/- 2005) en vind die goed zitten.

Een Fizik Arione is voor mij een echt marteltuig maar ik kan me best voorstellen dat de meningen verschillen.

Een goed zadel voor idereen zal wel niet bestaan en ik ken ook geen zadel waar je niet wat moet aan wennen.
Je positie op de fiets is ook belangrijk, als je niet echt goed zit vertaalt dat zich vaak in zadelpijn.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie