Easton Vista SL
-
- Forum-lid
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 31 mar 2010 12:35
- Locatie: Den haag
Hallo,
Wie heeft ervaring met de Easton vista SL?want ik zit eraan te denken om deze wielen te kopen maar zijn ze ook voor zwaardere mensen?rond de 85kilo?
En wat is jullie mening van deze wielen?
Bij voorbaat dank
mvg wielrenner2
Wie heeft ervaring met de Easton vista SL?want ik zit eraan te denken om deze wielen te kopen maar zijn ze ook voor zwaardere mensen?rond de 85kilo?
En wat is jullie mening van deze wielen?
Bij voorbaat dank
mvg wielrenner2
Merida Race lite 904
Ik heb sinds 2 maande de Easton EA 50 SL op mijn trainingsfiets zitten en ze zijn hun geld dik waard heb er al 2500 km opzitten
Stijfheid is dik in orde en ze lopen ook licht
Qua comfort zijn er betere persoonlijk vind ik ze vrij hard waarschijnlijk komt dit omdat door wat hogere aluminium velg of mijn bandenspanning is wat te hoog
Zelf weeg ik 71 kg en14 kilo meer moet voor een set niks uitmaken
Enige nadeel is Een bandje verwisselen bv de Continental Grand Prix 4000 S is bij de Easton EA 50 SL een lastig karweitje zonder bandafnemers lukt dat niet
Stijfheid is dik in orde en ze lopen ook licht
Qua comfort zijn er betere persoonlijk vind ik ze vrij hard waarschijnlijk komt dit omdat door wat hogere aluminium velg of mijn bandenspanning is wat te hoog
Zelf weeg ik 71 kg en14 kilo meer moet voor een set niks uitmaken
Enige nadeel is Een bandje verwisselen bv de Continental Grand Prix 4000 S is bij de Easton EA 50 SL een lastig karweitje zonder bandafnemers lukt dat niet
Ik heb ze ook, ikzelf ben 83 kg. Tot nu toe (circa 2000-3000 kilometer) nul problemen gehad. Heb hier op het forum wel wat problemen gelezen over het feit dat de tandwielen wat in de body vreten. Ik vind ze ook opvallend soepel lopen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 31 mar 2010 12:35
- Locatie: Den haag
Okee naja binnekort z'n setje aanschaffen maar:)
Merida Race lite 904
Velgen zijn oersterk, daar heb ik geen problemen mee. Maar met de body heb ik niks dan problemen.
Niet ingevreten maar het freewheelgedeelte trapt steeds door. Eerste keer laten vervangen (dit zal na iets van 3000km geweest zijn) en nu na een kleine 500 alweer problemen. Erg toeval.
Wielen zijn pas sinds afgelopen oktober in gebruik. Iig van de week weer weg brengen.
Niet ingevreten maar het freewheelgedeelte trapt steeds door. Eerste keer laten vervangen (dit zal na iets van 3000km geweest zijn) en nu na een kleine 500 alweer problemen. Erg toeval.
Wielen zijn pas sinds afgelopen oktober in gebruik. Iig van de week weer weg brengen.
slow is smooth, smooth is fast
iron2man schreef: Enige nadeel is Een bandje verwisselen bv de Continental Grand Prix 4000 S is bij de Easton EA 50 SL een lastig karweitje zonder bandafnemers lukt dat niet
Dat heb ik ook gemerkt inderdaad. Wat een ellende, ik ben eigenlijk nog op zoek naar een betere band/wiel-combinatie wat het verwisselen betreft.
Voor de rest tevreden over de wielen, maar weeg dan ook slechts 63 kg, dus ik weet niet of je daar wat aan hebt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Ik heb ze ook en ben ook tevreden, ik weeg 82 of zo en heb ook het band verwissel probleem, verder is mijn body wat ingevreten, maar dat mag de pret niet drukken. Ik rijd er nu ruim twee jaar op (volgens mij).
-
- Forum-lid
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 31 mar 2010 12:35
- Locatie: Den haag
hoe zit het kwa aerodynamica?
Merida Race lite 904
Om gewicht te besparen maken veel fabrikanten bodies van aluminium, het shimano systeem is daar echter niet op ontworpen. De bodies van Shimano zelf zijn van staal. Het gevolg van het gebruik van aluminium is dat de kransen van de cassette op de body in kunnen vreten, braamvorming. Soms kan het dan lastig zijn om de cassette af te nemen. In principe kan het allemaal niet zo veel kwaad.