Sinds 1 oktober ben ik druk in training om mijn algehele fietsconditie te verbeteren (trap nu een kleine 3 watt/kg op omslagpunt). Wat meer uren (11 a 12 ipv 8) en wat gestructureerder (dus niet alleen maar rustig, maar ook HIIT intervallen). Het lijkt me als fan van de voorjaarsklassiekers namelijk tof om zelf eens (pak hem beet) een Ronde van Vlaanderen (235km) te rijden.
1 zo’n toertocht zal niet zo’n probleem zijn. Maar eigenlijk is het natuurlijk ook wel ‘zonde’ om een half jaar alles op zij te zetten voor 1 dag fietsen. Ik zit er daarom aan te denken om een paar toertochten achter elkaar te doen. Bijvoorbeeld Vlaanderen - Roubaix - AGR. Zit elke keer een week tussen. Vorig jaar de helft van de stroken in Roubaix gedaan en smaakte zeker naar meer.
Mijn vraag aan jullie (wellicht met ervaring), is dit in beginsel haalbaar of voor de gewone wielersterveling wat te ambitieus? Kan me ergens ook wel voorstellen dat je er na zo’n grote inspanning een week af ligt en dan niet meer in ‘vorm’ bent voor de volgende toertochten. Anderzijds, met een half jaar serieus trainen moet je toch wel tegen een stootje kunnen.
Ik ben benieuwd naar jullie inzichten en ervaringen. Alvast dank