Dus ben ik op zoek naar een racefiets met montagepunten voor spatborden. Liefst iets buiten de gebaande wegen (lees: voor de hand liggende merken). Dus eerste op de lijst: de nieuwe Look 765 Optimum. Is ook leverbaar....alleen de Look specifieke spatborden komen pas in maart...

Wat ik verder heb gezien en interessant vind: Giant Defy en Cannondale Synapse. Beide erg goed maar wel voor de hand liggend. Verder heb ik eens gekeken bij Cube en zelfs Canyon (waarbij die laatste helemaal niet mijn ding is zeg maar). De CAAD13 heeft trouwens ook montagepunten en die is ook al voorbij gekomen.
Wat ik niet zoek: een gravelbike of een stalen ros of een Chinees of sticker-Chinees.
Dus hierbij de vraag: welke leuke minder voor de hand liggend merken hebben een leuke racer met mogelijkheid voor spatborden? Prijsstelling is nog niet helemaal bepaald. Ligt meer aan het plaatje en uitrusting en of ik het er dan voor over heb zeg maar. Mooiste zou zijn dat er universele spatborden gemonteerd kunnen worden zoals die van Kinesis UK. Deze dus: https://www.kinesisbikes.co.uk/Catalogu ... s/FEND-OFF