Vittoria Terreno Dry niet op velg te krijgen
Goedemiddag,
Nu heb ik al verschrikkelijk veel nieuwe banden gemonteerd, maar deze krijg ik er niet op. Vittoria Terreno Dry Tubeless ready
Deze band komt van mijn gravel fiets, maar wil hem op mijn oude crossfiets leggen voor woon werk verkeer.
Echter ik krijg de eerste bandhiel al niet in de velg.
Meestal is het lastig om de 2de bandhiel er op te krijgen maar nu wil de 1ste er al niet op. (foto)
De banden hebben de juiste maat 33 x 700 c; 622 x 33.
Heb ze geprobeerd te monteren op Campagnolo Khamsin en Vento velgen, en een Mavic Aksium.
Allen zonder succes, al vaseline en dergelijke geprobeerd.
Is er een manier om de eerste bandhiel er toch op te krijgen of zouden ze toch niet geschikt zijn voor dat type velg?
gr,
Niels
Nu heb ik al verschrikkelijk veel nieuwe banden gemonteerd, maar deze krijg ik er niet op. Vittoria Terreno Dry Tubeless ready
Deze band komt van mijn gravel fiets, maar wil hem op mijn oude crossfiets leggen voor woon werk verkeer.
Echter ik krijg de eerste bandhiel al niet in de velg.
Meestal is het lastig om de 2de bandhiel er op te krijgen maar nu wil de 1ste er al niet op. (foto)
De banden hebben de juiste maat 33 x 700 c; 622 x 33.
Heb ze geprobeerd te monteren op Campagnolo Khamsin en Vento velgen, en een Mavic Aksium.
Allen zonder succes, al vaseline en dergelijke geprobeerd.
Is er een manier om de eerste bandhiel er toch op te krijgen of zouden ze toch niet geschikt zijn voor dat type velg?
gr,
Niels
Hier gaan de Terreno’s ook belachelijk ongelukkig op de velg. Helemaal als ze na een aantal maanden in opslag hebben gelegen.
Wat je kunt proberen is om ze tegen de radiator van je cv te hangen, daar gaan ze iets soepeler van worden.
Een aantal jaren geleden een bandenknecht (zo’n hefboom geval) aangeschaft en daar moet het zeker mee lukken.
Wat je kunt proberen is om ze tegen de radiator van je cv te hangen, daar gaan ze iets soepeler van worden.
Een aantal jaren geleden een bandenknecht (zo’n hefboom geval) aangeschaft en daar moet het zeker mee lukken.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Ik heb niet de indruk dat dit tubeless ready velgen zijn. Hierdoor zou het kunnen zijn dat het kanaal in het velgbed niet diep genoeg is voor deze band in ieder geval. Naast het feit dat dit best lastige banden zijn.
Mysterie opgelost.
Lag inderdaad aan de velg.
Net geprobeerd hem terug op de originele velg van men gravelfiets te leggen, en dat ging eigenlijk vrij vlot en terug af.
Dus geen band voor op mijn oude velgen.
En aangezien de crossfiets velgremmen heeft, is wisselen van wielen geen optie
Bedankt voor de tips.
Lag inderdaad aan de velg.
Net geprobeerd hem terug op de originele velg van men gravelfiets te leggen, en dat ging eigenlijk vrij vlot en terug af.
Dus geen band voor op mijn oude velgen.
En aangezien de crossfiets velgremmen heeft, is wisselen van wielen geen optie
Bedankt voor de tips.
- CampaYolo
- Forum-lid
@Zquezie
Gelukkig kom ik net dit topic van jou tegen, want ik stond op het punt terreno's te bestellen om ook op oude campagnolo khamsin wielen te leggen.
Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd of je nog een leuk alternatief hebt gevonden wat wel om die wielen heen past.
Gelukkig kom ik net dit topic van jou tegen, want ik stond op het punt terreno's te bestellen om ook op oude campagnolo khamsin wielen te leggen.
Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd of je nog een leuk alternatief hebt gevonden wat wel om die wielen heen past.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.