Hallo,
Vorig jaar heb ik een bikefitting laten doen en mijn fiets daarop laten afstellen. Nu heb ik een nieuw zadel gekocht en wil ik deze installeren, echter mijn nieuwe zadel (fizik tempo argo r3) is een stuk korter dan mijn originele zadel. Hoe installeer ik mijn zadel op zon manier dat mijn bikefitting settings gelijk blijven? Ik lees dat de punt van het zadel gelijk moet blijven tov het stuur maar dat lijkt me niet correct aangezien dit zadel korter is.
Zadel vervangen en afstellen
-
- Forum-lid HC
Klopt. Als je goed kijkt, dan zie je een lijn staan onder het zadel in het midden van de rails.
Je moet dan ook de rails gelijk afstellen en inderdaad niet de zadel punt.
Je moet dan ook de rails gelijk afstellen en inderdaad niet de zadel punt.
- thestudent
- Forum-lid HC
Ook de rails zitten niet gelijk per zadel. Probeer op je oude zadel te bepalen waar je zat en op t nieuwe waar je precies moet zitten.
Fiets tegen de muur zetten.
Van zitpunt zadel - muur meten.
Nieuwe monteren en proberen dat punt gelijk te krijgen. En daarbij zijn zowel voor als achterkant van het zadel niet heel relevant. Ook hoogte controleren en wanneer nodig aanpassen. Zadels zijn ook niet even hoog.
Fiets tegen de muur zetten.
Van zitpunt zadel - muur meten.
Nieuwe monteren en proberen dat punt gelijk te krijgen. En daarbij zijn zowel voor als achterkant van het zadel niet heel relevant. Ook hoogte controleren en wanneer nodig aanpassen. Zadels zijn ook niet even hoog.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
Waarom zo moeilijk??
Hou gewoon je 7cm punt op je zadel aan, dan zit je waarschijnlijk meteen goed.
Hou gewoon je 7cm punt op je zadel aan, dan zit je waarschijnlijk meteen goed.
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Als je de zadels langs elkaar legt, en het breedste deel als basis neemt dan zie je toch hoeveel korter het nieuwe zadel is. Gebruik dat als correctie.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
-
- Forum-lid HC
Ja en dat is dus meestal het 7cm punt en veel makkelijker te meten, als je die meteen voor de hoogte aanhoud zit je ook daar altijd goed.
Tenzij je natuurlijk een compleet ander zadel in de breedte pakt, maar dan nog dat 7cm punt komt heel erg overeen
Tenzij je natuurlijk een compleet ander zadel in de breedte pakt, maar dan nog dat 7cm punt komt heel erg overeen