Gisteren was weer zo een typische dag waarbij je twijfelt welke handschoenen je nu aan moet doen.
Ik was in België voor De Reuzen van Vlaanderen, dus je weet dat je heel de dag op de fiets zit. S'ochtends begin je met 0 graden en s'middags eindig je met 10.
Ik had die 10 graden niet helemaal verwacht dus had gewoon mn dikke winter handschoenen (Castelli Estremo) aan. Ik ben ook zéker niet iemand met warme handen, dus heb graag dikke aan.
Alleen s'middags is dat dus gewoon teveel. Dan ontploffen je handen. Is niet fijn.
Wat je eigenlijk wilt is een laagje uit doen, net als net een windveer bijvoorbeeld.
Had ik dan beter mn neopreen aan kunnen doen met daaronder de (dunne) Perfetto handschoen? Of de Speteccolo met daaronder de (dunne) Perfetto handschoen? Of zijn er nog andere opties? Hoe doen jullie dit?
Handschoenen laagjes
Ik neem een tweede paar mee (dunner) en wissel om als ik het warm krijg.
Ik draag op dat soort dagen wielerhandschoenen met daar overheen een paar dikke fleecehandschoenen. Als die fleecehandschoenen te warm worden, dan bewaar ik ze tijdelijk onder m'n wielertrui. Rits open, handschoenen eronder, rits weer dicht.
hun fietsen.
Ik had laatst ook zo'n dag. Bij aankomst was het zo'n 3 graden en gaandeweg de rit kwam de zon erop en was het een over de 10 graden heen.
Gelukkig heb ik niet zo'n enorme last van koude handen, dus ik draag een tussenhandschoen op dit soort dagen. Mijn Castelli Perfetto Light zijn erg fijn en houden de wind goed buiten.
Gelukkig heb ik niet zo'n enorme last van koude handen, dus ik draag een tussenhandschoen op dit soort dagen. Mijn Castelli Perfetto Light zijn erg fijn en houden de wind goed buiten.
Heb een paar dunne handschoenen, vind je overal (van Assos t/m Decathlon), en daarover een set gebreide handschoenen (zelf van Isadore)
Naarmate het warmer wordt kan je de dunne handschoenen uitdoen en met de gebreide handschoenen fietsen of als het nog warmer is, andersom.
Beide handschoenen nemen nadien achterin jouw shirt ook heel weinig ruimte in.
Perfecte combi welke zelfs bij vochtig weer droog blijft.
Naarmate het warmer wordt kan je de dunne handschoenen uitdoen en met de gebreide handschoenen fietsen of als het nog warmer is, andersom.
Beide handschoenen nemen nadien achterin jouw shirt ook heel weinig ruimte in.
Perfecte combi welke zelfs bij vochtig weer droog blijft.