Krassen in nieuwe frame, zeur ik??
Hallo
Ik heb nu al meerdere keren net niet staan huilen naast mijn bijna nieuwe fiets.
Ik heb hem nu dus een week of 6 a 7 (denk ik)
Maar heb op al behoorlijk wat plaatsen oppervlakkig krassen in mijn frame, en 2 flink door tot op het metaal.
De eerste kwam toen ik mijn achter brug langs mijn standaard schuurde (zo
n simpel paaltje met 2 haken er aan) De 2 de was vandaag op mijn voorvork. Ik zette zonder te kijken mijn fiets in het rek, schuurde wat langs het fietsen rek, en echt een dikke buts, met daaronder alu. (op een carbon voorvork????)
Is dit normaal? of moet ik iets met de lak laten doen. Ik vind het wel heel makkelijk loslaten die lak. Iemand bekend met slecht spuitwerk van Trek?
Daarnaast de kras zit net boven mijn snelsluiter, is het normaal dat een carbon voorvork daar van alu is?
Alvast weer bedankt.
Ik heb nu al meerdere keren net niet staan huilen naast mijn bijna nieuwe fiets.
Ik heb hem nu dus een week of 6 a 7 (denk ik)
Maar heb op al behoorlijk wat plaatsen oppervlakkig krassen in mijn frame, en 2 flink door tot op het metaal.
De eerste kwam toen ik mijn achter brug langs mijn standaard schuurde (zo
n simpel paaltje met 2 haken er aan) De 2 de was vandaag op mijn voorvork. Ik zette zonder te kijken mijn fiets in het rek, schuurde wat langs het fietsen rek, en echt een dikke buts, met daaronder alu. (op een carbon voorvork????)
Is dit normaal? of moet ik iets met de lak laten doen. Ik vind het wel heel makkelijk loslaten die lak. Iemand bekend met slecht spuitwerk van Trek?
Daarnaast de kras zit net boven mijn snelsluiter, is het normaal dat een carbon voorvork daar van alu is?
Alvast weer bedankt.
Je ouders overlijden een keer,
je dochter gaat een vriendje krijgen,
een jongere collega wordt je baas
en je frame krijgt krassen.
Such is life en soms eerder dan je verwacht
(ik liet laatst mijn fiets in mijn huiskamer tegen een paal vallen. Deuk in de bovenbuis. Ik keek om toen Gilbert de finish over reed in de Amstel Gold. Flink schelden en verder gaan.)
Maar om je echt te helpen: foto's helpen beoordelen of het slechte lak of je eigen lompheid is.
je dochter gaat een vriendje krijgen,
een jongere collega wordt je baas
en je frame krijgt krassen.
Such is life en soms eerder dan je verwacht
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Maar om je echt te helpen: foto's helpen beoordelen of het slechte lak of je eigen lompheid is.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
Ja de vork is deels carbon deels alu. De plaats waar je snelspanner zit is een deel van alu.
Waarschijnlijk is ook de binnenbuis van je voorvork van alu.
Waarschijnlijk is ook de binnenbuis van je voorvork van alu.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"
bij die Sheryl ben ik wel benieuwd naar die snee..
maar ik doe heel voorzichtig met mijn fiets, het gaat dan ook steeds om kleine tikjes die mijn fiets krijgt. Echt niet dat ik hem in het fietsen rek gooi of zo. Ik ben juist erg zuinig, maar kwam nu ook een kras tegen onder mijn frame, enige wat het kan zijn is door een wegspringende tak of steen.. Dat mag toch niet?
Wat is het voordeel van een carbon voorvork als die vooral van alu is gemaakt?
Hoe werk ik het het mooist bij?
maar ik doe heel voorzichtig met mijn fiets, het gaat dan ook steeds om kleine tikjes die mijn fiets krijgt. Echt niet dat ik hem in het fietsen rek gooi of zo. Ik ben juist erg zuinig, maar kwam nu ook een kras tegen onder mijn frame, enige wat het kan zijn is door een wegspringende tak of steen.. Dat mag toch niet?
-
- Forum-lid
Nagtie schreef:Hoe werk ik het het mooist bij?
Veel overuren maken en nieuw kopen?
Op zoek naar van alles ... , vooral het ultieme
Nagtie schreef:bij die Sheryl ben ik wel benieuwd naar die snee..
Als je benieuwd ben naar die van Sheryl. Stuur een mailtje naar Lance Armstrong,die weet daar alles van. (^>^)
Er zijn natuurlijk ook wel full carbon vorken. "Carbon" spullen met daaronder alu hebben vooral een optisch nut. (Carbon zien)
Als je alu ziet kan je de alu kleur zwart penselen. de laatste afwerking kan je doen met wat acrylaat lak. (Gewoon bij de bouwmarkt)
Ik heb daarvoor een spuitbus blanke glans lak (want glanzend frame/zadel/stuur) spuit wat in de dop van de spuitbus en tip met een penseeltje de beschadiging bij.
Bij nieuwe spullen gaat het bij mij ook meestal aan het begin even fout. Ik hou mezelf altijd maar voor dat het gebeuren moet: Zo, dat zit er alvast maar weer op.
Het is een gebruiksartikel en het moet gebruikt worden en dus beschadigt het.
Edit: Geen acrylaat lak op de vrouw aanbrengen.
Als je alu ziet kan je de alu kleur zwart penselen. de laatste afwerking kan je doen met wat acrylaat lak. (Gewoon bij de bouwmarkt)
Ik heb daarvoor een spuitbus blanke glans lak (want glanzend frame/zadel/stuur) spuit wat in de dop van de spuitbus en tip met een penseeltje de beschadiging bij.
Bij nieuwe spullen gaat het bij mij ook meestal aan het begin even fout. Ik hou mezelf altijd maar voor dat het gebeuren moet: Zo, dat zit er alvast maar weer op.
Het is een gebruiksartikel en het moet gebruikt worden en dus beschadigt het.
Edit: Geen acrylaat lak op de vrouw aanbrengen.
Nee je zeurt, krassen zijn gewoon niet mooi.
Kijk eens bij www.specialpaintwork.nl, die heeft mijn frame ook perfect overgespoten.
Kijk eens bij www.specialpaintwork.nl, die heeft mijn frame ook perfect overgespoten.
-
- Forum-lid
toen ik het onderwerp las, dacht ik dat je een nieuw geleverd frame met daarin krassen had. dan zou ik zeker zeuren. want je koopt in dat geval een nieuw frame en dat moet dan ook echt nieuw zijn.
maar zelf krassen in je frame maken.... dat heeft op zijn zachtst gezegd met onoplettendheid te maken.
hoe dan ook, krassen in je nieuwe frame zijn geen pretje!
maar zelf krassen in je frame maken.... dat heeft op zijn zachtst gezegd met onoplettendheid te maken.
hoe dan ook, krassen in je nieuwe frame zijn geen pretje!
laat mij maar fietsen!
PPff wat een reacties.. nieuwe kopen en overspuiten. De fiets is 2 maanden oud!
Daarnaast on oplettendheid daar ben ik het niet mee eens. Als je met een fiets niet over een tak heen mag rijden, dan kan je dus niet harder dan een km of 5 fietsen.
Als je met je fiets niet tegen een fietsen rek aan mag komen hoe stal je hem dan.
Het gaat echt om tikje! niet om keihard er mee omgaan.
Daarnaast on oplettendheid daar ben ik het niet mee eens. Als je met een fiets niet over een tak heen mag rijden, dan kan je dus niet harder dan een km of 5 fietsen.
Als je met je fiets niet tegen een fietsen rek aan mag komen hoe stal je hem dan.
Het gaat echt om tikje! niet om keihard er mee omgaan.