Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Geschikte Fiets vinden

luuk66
Forum-lid

luuk66 13 apr 2023 19:52

Beste Forumleden,

Alvast bedankt voor de moeite om dit te lezen ;)
Ik ben opzoek naar een nieuwe wielrenfiets, ik fiets nu al 3 jaar rond op een cannondale caad 9. Prima fiets en veel plezier mee gehad.

Nu wil ik graag een nieuwe fietsen om veelal vlakke rondjes in Nederland te maken, maar ook om in de weekenden/ vakanties in zuid limburg en in de bergen mee uit te voeten te kunnen. Ik fiets zo rond de 3k km per jaar. En de bedoeling is om met deze nieuwe fiets wat meer km's te gaan maken. ;)

Wat ik graag wil op mijn fiets is het volgende:
- Strakke uitstraling
- Schijfremmen
- Elektrische schakel groep
- Geen kabels
- Een stuur wat uit 1 deel bestaat (Aero cockpit)

Budget rond de 3,5k

Wat ik zelf gevonden heb:
Scott Foil RC30
https://www.scott-sports.com/za/en/prod ... rc-30-bike
Giant Propel advanced 1
https://www.giant-bicycles.com/nl/prope ... ced-disc-1
Canyon Aeroad CF SL 8
https://www.canyon.com/en-nl/road-bikes ... enfarbe=GY

Hebben jullie nog tips of goede suggesties in mijn zoektocht?
Verder heb ik mezelf laten opmeten 1 jaar geleden voor een mountainbike, ik heb hierdoor alle lengte maten van mijn lichaam. Hoe kan ik hier nu de perfecte fiets bijvinden?
Binnenbeenlengte 87
Bovenbeenlengte 61
Romplengte 96,5
Totale lengte 189

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 13 apr 2023 20:10

Je stelt zelf dat je een fiets wil zonder zichtbare kabels, met een electronische groep en stuur/-pen uit een stuk en met een budget van 3500 euro wil.
Hoe komt het dan dat er in je eigen shortlist geen enkele fiets aan deze vereisten voldoet?

Ik vrees dat je je eisen zal moeten minderen of je budget verhogen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

chris80
Forum-lid

chris80 13 apr 2023 20:13

Alle3 prima fietsen, maar zonder elektrisch schakelen.. En de Aerroad heeft ook kabels buitenom.

En het zijn allemaal fietsen met een diepe zit, ik ga er dan vanuit dat je zelf lenig bent. Zeker voor de Aeroad, want daar zitten ook weinig spacers onder.

luuk66
Forum-lid

luuk66 13 apr 2023 20:17

Lcsmet schreef: 13 apr 2023 20:10 Je stelt zelf dat je een fiets wil zonder zichtbare kabels, met een electronische groep en stuur/-pen uit een stuk en met een budget van 3500 euro wil.
Hoe komt het dan dat er in je eigen shortlist geen enkele fiets aan deze vereisten voldoet?

Ik vrees dat je je eisen zal moeten minderen of je budget verhogen.
Het is een beetje een wensen lijstje! Dus dat ik op 1 van de zaken consequenties moet doen vind ik niet erg.
Ik ben juist benieuwd naar ervaringen of andere tips van fietsen om is te bekijken

luuk66
Forum-lid

luuk66 13 apr 2023 20:19

chris80 schreef: 13 apr 2023 20:13 Alle3 prima fietsen, maar zonder elektrisch schakelen.. En de Aerroad heeft ook kabels buitenom.

En het zijn allemaal fietsen met een diepe zit, ik ga er dan vanuit dat je zelf lenig bent. Zeker voor de Aeroad, want daar zitten ook weinig spacers onder.
Bedankt voor je tip over de lenigheid! Dat moet wel lukken ik wil sowieso gaan passen/testen voor ik een aankoop doe!
De giant heeft wel een elektronische schakeling!

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 13 apr 2023 20:38

Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

hayes

hayes 13 apr 2023 21:35

Op zich moet er wel en Sram Rival AXS fiets te vinden zijn voor dat geld.
Maar misschien moet je wel aanvaarden dat je op een Chinees frame met lokale merknaam zal uitkomen.

Daar is niets mis mee. Mijn nieuwe gravelfiets (ATOM6) is net dat.
carbon frame
carbon wielen
SRAM Rival AXS
carbon aero cockpit
geen kabels
schijfremmen

Met korting was de prijs 4000 euro.

Een Sensa Giulia GF met 105 Di52 komt op 4100 maar zonder carbon wielset (niet zoal sop de foto dus)
Afbeelding

Orbea Orca met Sram Rival AXS is 3999
Afbeelding

X-ROAD Team Issue Di2 is 4599 met ULtegra Di2
Afbeelding
Ook geen carbon wielen meet heel degelijke en mooie DT Swiss set zodat je niet meteen zal willen upgraden

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 13 apr 2023 22:55

Carbon stuur met de kabels tot de stuurpen binnendoor vind je wel op Ali. Dat maakt de keuze weer een stuk groter als je fiets de kabels via de spacer voor je vorkbuis laten lopen. Dan vallen de kabels al bijna niet meer op.
Zo heb ik het gedaan bij mijn Trek Emonda.

patrickvb
Forum-lid

patrickvb 13 apr 2023 23:04

Bij Math Salden, zonder kabels 😉 ėn met Di2 voor 3500 EUR.
https://www.salden.nl/ridley-fenix-slic ... sc-23.html

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 14 apr 2023 07:34

Cube Agree anyone?

105 DI2 versie start aan adviesprijs 2999 (meestal krijg je wel nog een korting)

Pro met Rival eTap AXS adviesprijs 3349

Maar eigenlijk wil je de Race (mooier kleurtje) Ultegra DI2 met adviesprijs 3749 euro (bij de meeste FM's die ik ken krijg je toch nog wel 10% korting op Cube waardoor je nipt binnen je 3.5k valt).

https://www.cube.eu/be-nl/cube-agree-c- ... ack/678210
https://www.cube.eu/be-nl/cube-agree-c- ... ack/678200

Buiten dat zoals hierboven aangegeven .. hoge eisen voor toch best een beperkt budget het valt mij overigens op dat je voorbeelden allemaal zonder elektrisch schakelen zijn .. al boven je budget uitkomen en opvallend Aero modellen zijn.

Als je Aero bedoelt met je eis "strakke uitstraling" vrees ik dat je er hoe dan ook niet komt want elektrisch, geen kabels en aero begint regio 5k+

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 14 apr 2023 07:41

2e hands kun je misschien iets vinden wat aan al je eisen voldoet...

Philippos
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Philippos 14 apr 2023 08:29

Ik vind het een beetje stom om naar B te wijzen als je om A vraagt. Maar geen enkele van de door de TS gelinkte fietsen vallen binnen de budget.

Waar je verder goed naar moet kijken is in hoeverre de fiets een beetje een standaard maatvoering stuur heeft. Het is zuur als je alleen een paar merk specifieke sturen kunt gebruiken, weinig ruimte hebt om je cockpit aan te passen en/of dat er geen onderdelen meer te verkrijgen zijn na een paar jaar als je iets stuk maakt.

Ik heb de grijze Cube Agree laatst van dichtbij gezien (105 Di2, hierboven ook genoemd, adviesprijs is 2999,-). Ik vind dit een hele mooie fiets, je krijgt ontzettend veel voor je geld bij Cube. Zelfs de grijze was mooi om te zien in het echt (plaatjes op internet kijken blijft verneukeratief vind ik).

https://www.cube.eu/be-nl/cube-agree-c- ... ack/678050

Afbeelding

Als je een Cube in jouw gewenste uit- en maatvoering kunt vinden in een winkel, is het eigenlijk een hele goede koop. Als het voor je besteld moet worden, zou ik nog even nadenken. Cube heeft het afgelopen jaar erg lange levertijden gekend voor bestelde fietsen.

Plaats reactie