Ik vind niet direkt terug welke velgen en banden gemakkelijk of moeilijk te monteren zijn, er bestond hier toch een overzichtje
Ik wil mijn DT Swiss vervangen door fulcrum zero
Dus : is deze zero een gemakkelijke velg voor bvb gp5000 ?
Wielen en bandenmontage
Ik denk dat er geen gemakkelijke velg bestaat voor de GP5000. Ik heb ze op campa velgen, 2 verschillende Dt Swiss (die waarschijnlijk wel dezelfde velg hebben, nl pr1600 en RR511), FFWD F4R-c geprobeerd en allemaal is het lastig. Maar met een beetje prutsen en uitvogelen wat voor jou werkt is het meestal wel te doen
Je moet het tubeless topic doorzoeken. Daar staat een lijst. Maar volgens mij is daar lang geen update meer op geweest.
Rovals zijn gemakkelijk. Daar leg ik de banden met 2 vingers opderxx schreef: ↑23 apr 2023 11:42 Ik denk dat er geen gemakkelijke velg bestaat voor de GP5000. Ik heb ze op campa velgen, 2 verschillende Dt Swiss (die waarschijnlijk wel dezelfde velg hebben, nl pr1600 en RR511), FFWD F4R-c geprobeerd en allemaal is het lastig. Maar met een beetje prutsen en uitvogelen wat voor jou werkt is het meestal wel te doen
Op pagina 327 staat de laatst bijgewerkte lijst: viewtopic.php?t=66235&start=3912
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dura Ace WH-R9100 met GP5000 gaat heel makkelijk. Gewoon met de hand, ook nieuwe banden.
Overigens is het mij weten dikke zorg.... nieuwe banden gaan minder makkelijk dan gebruikte. Als een nieuwe band wat moeite kost, evt banden knecht, dan rij ik de band wel in. Lek onderweg is meestal met gebruikte, ingereden band. Als je dan moet repareren werk je aan en gerekte band die eenvoudig terug erop gaat.
Overigens is het mij weten dikke zorg.... nieuwe banden gaan minder makkelijk dan gebruikte. Als een nieuwe band wat moeite kost, evt banden knecht, dan rij ik de band wel in. Lek onderweg is meestal met gebruikte, ingereden band. Als je dan moet repareren werk je aan en gerekte band die eenvoudig terug erop gaat.
Dogma F