Marmotte 2023
Goedemorgen! Over vier weken is het weer zo ver: de Marmotte gaat van start. Volgens mij is er nog geen topic voor de editie van dit jaar. Dus, bij deze.
Gelijk een vraag. In het reglement meen ik iets gelezen te hebben over het verplichte gebruik van verlichting (ten behoeve van de tunnels).
Heb ik dit goed gelezen?
Gelijk een vraag. In het reglement meen ik iets gelezen te hebben over het verplichte gebruik van verlichting (ten behoeve van de tunnels).
Heb ik dit goed gelezen?
Dit staat er:
Attention : en raison de nombreux tunnels successifs faiblement éclairés, l’éclairage individuel est indispensable et OBLIGATOIRE (kit lumière / gilet de visibilité)
en dit is de vertaling
Let op: vanwege de vele opeenvolgende tunnels met slechte verlichting is persoonlijke verlichting essentieel en VERPLICHT (lichtset/zichtbaarheidsvest).
Geen idee hoe het op dit moment in Nederland is, maar in het gebied om de Ventoux rijden heel veel mensen met (vooral achter) licht.
Attention : en raison de nombreux tunnels successifs faiblement éclairés, l’éclairage individuel est indispensable et OBLIGATOIRE (kit lumière / gilet de visibilité)
en dit is de vertaling
Let op: vanwege de vele opeenvolgende tunnels met slechte verlichting is persoonlijke verlichting essentieel en VERPLICHT (lichtset/zichtbaarheidsvest).
Geen idee hoe het op dit moment in Nederland is, maar in het gebied om de Ventoux rijden heel veel mensen met (vooral achter) licht.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Is al jaren verplicht. Wat je er dan mee doet moet je verder zelf weten volgens mij
Less is bore
Zin in. Moet wel zeggen dat de spanning toeneemt.
Ik twijfel nog wel over hoe zwaar m’n trainingen daar moeten / mogen zijn. Ik kom donderdagochtend aan en wil eigenlijk die dag nog wel redelijke tocht maken (3,5 - 4 uur ofzo) en dan vrijdag nog een keertje de Alp d’Huez op, maar hoop wel dat ik dan nog genoeg hersteltijd heb.
Ik kom er echter vooral voor m’n plezier en twee dagen volledige rust vind ik eigenlijk zonde omdat ik daar zelden ben.
Ik twijfel nog wel over hoe zwaar m’n trainingen daar moeten / mogen zijn. Ik kom donderdagochtend aan en wil eigenlijk die dag nog wel redelijke tocht maken (3,5 - 4 uur ofzo) en dan vrijdag nog een keertje de Alp d’Huez op, maar hoop wel dat ik dan nog genoeg hersteltijd heb.
Ik kom er echter vooral voor m’n plezier en twee dagen volledige rust vind ik eigenlijk zonde omdat ik daar zelden ben.
Als je donderdag wel gewoon geslapen hebt en niet de nacht door gereden moet dat kunnen! Wel zorgen dat het rustig aan gaat!Rick23 schreef: ↑29 mei 2023 21:20 Zin in. Moet wel zeggen dat de spanning toeneemt.
En de Alpe op vrijdag kan ook prima, (gelijk startbescheiden ophalen) zaterdag nog een uur de benen los trappen en verder vooral relaxen!
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
Dank. Ik vertrek woensdagmiddag en neem ergens (ruim) halverwege een hotel zodat ik normaal kan slapen ‘s nachts en op tijd op donderdag aankom.laurens87 schreef: ↑29 mei 2023 21:38Als je donderdag wel gewoon geslapen hebt en niet de nacht door gereden moet dat kunnen! Wel zorgen dat het rustig aan gaat!Rick23 schreef: ↑29 mei 2023 21:20 Zin in. Moet wel zeggen dat de spanning toeneemt.
En de Alpe op vrijdag kan ook prima, (gelijk startbescheiden ophalen) zaterdag nog een uur de benen los trappen en verder vooral relaxen!
Ik vertrek woensdagochtend om 07.10 uur met de trein vanuit Amsterdam. Om 15.15 uur stap ik (als het goed is) uit op het station van Grenoble (waar ik vervolgens word opgepikt door mijn vrienden die al eerder afreizen en mijn fiets meenemen). Ideaal!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Eens met bovenstaande.laurens87 schreef: ↑29 mei 2023 21:38Als je donderdag wel gewoon geslapen hebt en niet de nacht door gereden moet dat kunnen! Wel zorgen dat het rustig aan gaat!Rick23 schreef: ↑29 mei 2023 21:20 Zin in. Moet wel zeggen dat de spanning toeneemt.
Gewoon relaxed col d'ornon ofzo pakken; die is niet te zwaar en niet te hoog/lang, prima klim om nog even te pakken. Of het prachtige dal naar La Berarde, zeker een aanrader.
Vrijdag de Alpe zou je ook via Allemond kunnen pakken; maak je je tochtje wat langer, sla je die steile eerste bochten over en heb je leuk toeristiek rondje.
Less is bore
Winnen ga je toch niet, dus ik zou gewoon lekker fietsen als je daar toch bent. Uiteraard niet overdrijven en zeker niet te hard.