Voeding voor lange ritten
-
- Forum-lid
Hallo Allemaal,
De afgelopen tijd ben ik begonnen met langere fietstochten (>130km).
Echte bij ongeveer 120km krijg ik last van mijn buik, krampen, vol gevoel, eten/drinken komt omhoog.
Ik start meestal met een goed bord spaghetti.
En tijdens het fietsen eet ik per 30-40km een grote krentenbol.
Mogelijk dat die krenten mijn maag op hel brengen???
Afgelopen zaterdag reed ik 170km en tijden die rit heb ik 5x0.75L water met Isotonic gedronken (was wel een warme dag!!)
Op zich ben ik niet zo van de (musli) repen.
Hebben jullie nog tips voor me?
De afgelopen tijd ben ik begonnen met langere fietstochten (>130km).
Echte bij ongeveer 120km krijg ik last van mijn buik, krampen, vol gevoel, eten/drinken komt omhoog.
Ik start meestal met een goed bord spaghetti.
En tijdens het fietsen eet ik per 30-40km een grote krentenbol.
Mogelijk dat die krenten mijn maag op hel brengen???
Afgelopen zaterdag reed ik 170km en tijden die rit heb ik 5x0.75L water met Isotonic gedronken (was wel een warme dag!!)
Op zich ben ik niet zo van de (musli) repen.
Hebben jullie nog tips voor me?
-
- Forum-lid
@nuitkor
Heb net even zitten zoeken, maar kan die topic niet vinden.
Heb je mogelijk de link voor me?
Heb net even zitten zoeken, maar kan die topic niet vinden.
Heb je mogelijk de link voor me?
S’morgens een bord spaghetti
Wit brood met jam lijkt mij beter smaken.
Grote bidons per bidon 80gr maltodextrine en een schep isostar dan kan je aardig voorruit.
Na 1,5 uur beetje bij eten hap snelle Jelle om de 20 min bijvoorbeeld.
Wit brood met jam lijkt mij beter smaken.
Grote bidons per bidon 80gr maltodextrine en een schep isostar dan kan je aardig voorruit.
Na 1,5 uur beetje bij eten hap snelle Jelle om de 20 min bijvoorbeeld.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Wat bevalt en niet bevalt is voor iedereen anders.
Als iets niet bevalt, ga dan iets anders uitproberen.
Ik doe het goed op boterhammen met kaas, sultana’s en marsjes. Grote kans dat voor jou iets anders werkt.
Als iets niet bevalt, ga dan iets anders uitproberen.
Ik doe het goed op boterhammen met kaas, sultana’s en marsjes. Grote kans dat voor jou iets anders werkt.
hun fietsen.
-
- Forum-lid
In de ochtend twee boterhammen met kaas en twee met pure hagelslag. Uiteraard met drie dubbele espresso’s. Voor onderweg bidons met SIS GO Elektrolyte wat tussendoortjes met suikers en SIS gelletjes.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
-
- Forum-lid HC
Elke 30km een grote krentenbol, betekent na 120 km gewoon dat je aan de 4e krentenbol zit en dat na een bord pasta. Niet heel gek dat je maag gaat protesteren. Zeker een krentenbol zit vol moeilijk te verteren vezels en daar heeft je lichaam onvoldoende energie voor tijdens een inspanning.
Ik eet ook wel eens alleen een krentenbol tijdens een rit van +100km, maar dan heb ik na 120km net mijn 2e op.
Ik eet ook wel eens alleen een krentenbol tijdens een rit van +100km, maar dan heb ik na 120km net mijn 2e op.
Die krenten lijken me net niet het probleem te zijn. Ik zou eerder de "bol" verdenken.
Ik denk net als de rest hier wel dat je waarschijnlijk te veel eet. Daardoor kan je maag niet volgen met verteren en ga je je "vol" voelen.
5x0,75l op 170km, is ok.
Ik denk net als de rest hier wel dat je waarschijnlijk te veel eet. Daardoor kan je maag niet volgen met verteren en ga je je "vol" voelen.
5x0,75l op 170km, is ok.
-
- Forum-lid HC
Misschien even ervoor definiëren, maar als dat op dezelfde dag is, zou ik daar als eerste mee stoppen.
IK heb zondag het laatste uurtje ook ff moeite met eten en drinken, de hitte is nieuw, gun jezelf ook wat aanpassing en zoek welke voeding voor jouw werkt.