LTWOO eRX 2x12s / 2x11s Electronische Groepset
LTWOO eRX 2x12s / 2x11s Electronische groepset is inmiddels verkrijgbaar via AliExpress.
Via een app kun je schakelen tussen 11 en 12 speed.
Rond de 750 euro inc. BTW, exclusief invoerrechten/inklaringskosten.
Rond de 1000 euro "compleet" met schijven, crankset, bottom bracket, ketting en cassette van een externe partij (ZRace).
Ik vraag me af of dit niet te duur is om te kunnen concurreren met Shimano 105.
Via een app kun je schakelen tussen 11 en 12 speed.
Rond de 750 euro inc. BTW, exclusief invoerrechten/inklaringskosten.
Rond de 1000 euro "compleet" met schijven, crankset, bottom bracket, ketting en cassette van een externe partij (ZRace).
Ik vraag me af of dit niet te duur is om te kunnen concurreren met Shimano 105.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Je foto is van de goedkopere niet de versie eRX met mooi carbon gebruik met gouden belettering.
Dit is in mijn ogen te duur om te concurreren met 105di2. En er zijn nog problemen te zijn met de waterbestendigheid! Bij dit soort producten is de eerste generatie gebruikers de beta tester. Er schijnen ook nu al verschillende V1 en V2 versies in omloop te zijn en vanalles ertussenin. Ook omdat Ltwoo zelf geen cranks en cassettes en schijven maakt. Die zijn van Zrace. Wacht nog maar een jaar. Soms worden er ook Zrace flatmount calipers aangeboden met de groepset ( kleiner en lichter ), maar niet beter.
Het enige voordeel van deze groepset is dat het minder weegt dan 105di2 door hier en daar wat carbon.
1027 bij Ltwoo official store Ik zou het ook niet bij sub aanbieders kopen ivm enige garantie die je misschien nog mag verwachten van Ltwoo. Is trouwens gewoon al met btw en invoerkosten zoals alles op ali tegenwoordig, dat is nu prima geregeld.
Versus je 105di2 inclusief schijven en SD300 kabels ( schijven zijn centrelock oudere ultegra ) hier betaalde ik eerder dit t jaar nog ietsje minder voor rond de 1080. In originele verpakking, geen OEM groep opgekocht uit voorraad van andere bedrijven.
1113 euro 105di2 bij r2 bike
Ik weet wel wat een betere en veiligere koop is. Ik volg verschillende youtube kanalen vrij goed die dit al getest hebben. De werking lijkt in ieder geval prima. Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat 105di2 de veel veiligere aankoop is.
Dit is in mijn ogen te duur om te concurreren met 105di2. En er zijn nog problemen te zijn met de waterbestendigheid! Bij dit soort producten is de eerste generatie gebruikers de beta tester. Er schijnen ook nu al verschillende V1 en V2 versies in omloop te zijn en vanalles ertussenin. Ook omdat Ltwoo zelf geen cranks en cassettes en schijven maakt. Die zijn van Zrace. Wacht nog maar een jaar. Soms worden er ook Zrace flatmount calipers aangeboden met de groepset ( kleiner en lichter ), maar niet beter.
Het enige voordeel van deze groepset is dat het minder weegt dan 105di2 door hier en daar wat carbon.
1027 bij Ltwoo official store Ik zou het ook niet bij sub aanbieders kopen ivm enige garantie die je misschien nog mag verwachten van Ltwoo. Is trouwens gewoon al met btw en invoerkosten zoals alles op ali tegenwoordig, dat is nu prima geregeld.
Versus je 105di2 inclusief schijven en SD300 kabels ( schijven zijn centrelock oudere ultegra ) hier betaalde ik eerder dit t jaar nog ietsje minder voor rond de 1080. In originele verpakking, geen OEM groep opgekocht uit voorraad van andere bedrijven.
1113 euro 105di2 bij r2 bike
Ik weet wel wat een betere en veiligere koop is. Ik volg verschillende youtube kanalen vrij goed die dit al getest hebben. De werking lijkt in ieder geval prima. Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat 105di2 de veel veiligere aankoop is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ja, ik kon geen mooie foto vinden van de dure groep.
Ik hoef niet te wachten, heb geen behoefte aan een groep met uitsluitend optie voor schijfremmen.
Ik heb trouwens wel een fiets met Ltwoo R9 schakelgrepen in combinatie met 105 7000 derailleurs, dat schakelt fantastisch.
(beter dan met de originele Ltwoo derailleurs die ik eigenlijk ook goed vond werken, maar met 105 is echt merkbaar beter)
Wat je zegt m.b.t. invoerrechten en BTW klopt niet.
Bij bestelling boven 150 euro reken je bij AE de prijs ex BTW af.
De rest wordt dan "geregeld" door de eindvervoerder in NL, dus dan mag je vrolijk bij PostNL of DHL de BTW, inklaringskosten en invoerrechten aftikken.
Ik hoef niet te wachten, heb geen behoefte aan een groep met uitsluitend optie voor schijfremmen.
Ik heb trouwens wel een fiets met Ltwoo R9 schakelgrepen in combinatie met 105 7000 derailleurs, dat schakelt fantastisch.
(beter dan met de originele Ltwoo derailleurs die ik eigenlijk ook goed vond werken, maar met 105 is echt merkbaar beter)
Wat je zegt m.b.t. invoerrechten en BTW klopt niet.
Bij bestelling boven 150 euro reken je bij AE de prijs ex BTW af.
De rest wordt dan "geregeld" door de eindvervoerder in NL, dus dan mag je vrolijk bij PostNL of DHL de BTW, inklaringskosten en invoerrechten aftikken.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Oh dan had ik t mis. Maar iig geven ze de kosten wel ongeveer goed weer met de eerste prijs. Alleen de kosten van postnl heb en inklaring heb je dan nog niet. En dan is het geheel net iets duurder dan 105di2.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Toch vind ik de upgrade kit voor net even boven €600. Dat lijkt aantrekkelijk. Mijn gravelbike zou ik best van een elektronische upgrade willen voorzien (GRX800 mechanisch). Kijk ik bij Shimano, dan is er geen upgrade kit verkrijgbaar, en een winkel die hem wel in de shop heeft staan (geen voorraad) zet er een prijs bij van ruim €1600,-. Ruim boven €1000 is het mij niet waard. Een hele groupset is niet eens veel duurder dan de upgrade kit. Jammer genoeg rijd ik met een Topstone met BB30 lagers en een BB aslengte van (dacht ik) 87mm. Shimano crankstel gaat niet passen, dus die is niet 1-2-3 te vervangen.
De Ltwoo lijkt dan eigenlijk ideaal voor mijn fiets, tevens omdat die 2x11 speed is. Bij Shimano ben je dan gebonden aan shifters met draad. Ik kan de fiets wel upgraden naar 12 speed, nieuwe hub op de DT 350 naaf, nieuwe cassette. Maar met alle gedoe bij elkaar gaan we dan al richting €2000,-. Laat ik het dat nou net niet waard vinden, en met 105 kom ik niet bijzonder veel goedkoper uit. Ltwoo eRX kun je gewoon in de app instellen op 11 of 12 speed.
De Ltwoo lijkt dan eigenlijk ideaal voor mijn fiets, tevens omdat die 2x11 speed is. Bij Shimano ben je dan gebonden aan shifters met draad. Ik kan de fiets wel upgraden naar 12 speed, nieuwe hub op de DT 350 naaf, nieuwe cassette. Maar met alle gedoe bij elkaar gaan we dan al richting €2000,-. Laat ik het dat nou net niet waard vinden, en met 105 kom ik niet bijzonder veel goedkoper uit. Ltwoo eRX kun je gewoon in de app instellen op 11 of 12 speed.
Dogma F
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Even gekeken bij bike-components, een volledige Sram Rival 2x12 AXS groep is € 1.060. Bijhorende body voor DT Swiss naaf nog € 60.
Onder de € 1.200 heb je de fiets compleet voorzien van een 2x12 draadloos schakel systeem.
Neemt niet weg dat de LTwoo interessant is, maar Sram is gebleken betrouwbaar.
Onder de € 1.200 heb je de fiets compleet voorzien van een 2x12 draadloos schakel systeem.
Neemt niet weg dat de LTwoo interessant is, maar Sram is gebleken betrouwbaar.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het is vooral intressant als je tussen 9/10/11 en 12 speed wilt wisselen. Volgens mij kan de nieuwe tot 13.
De vraag is alleen wie dat wil.
Ik zou zeker gezien de garantie altijd een 105 of apex kiezen. Vaak lukt het zelfs force te krijgen voor dit geld en de laatste maanden zelf red, echter zonder crank.
De vraag is alleen wie dat wil.
Ik zou zeker gezien de garantie altijd een 105 of apex kiezen. Vaak lukt het zelfs force te krijgen voor dit geld en de laatste maanden zelf red, echter zonder crank.
Tsja, €1120 voor SRAM of €620 voor Ltwoo. Het is me nogal een verschil. Als de Ltwoo iets aan stuk gaat dan is het waarschijnlijk huilen met de pet op, terwijl SRAM zowat overal verkrijgbaar is. Andersom is SRAM bijna twee keer zo duur, kan nooit twee keer zo goed zijn.scottwilko schreef: ↑07 mei 2024 17:24 Even gekeken bij bike-components, een volledige Sram Rival 2x12 AXS groep is € 1.060. Bijhorende body voor DT Swiss naaf nog € 60.
Onder de € 1.200 heb je de fiets compleet voorzien van een 2x12 draadloos schakel systeem.
Neemt niet weg dat de LTwoo interessant is, maar Sram is gebleken betrouwbaar.
Lastig.
Dogma F
Vergeet niet dat het weer Choice dagen zijn.
Volgens mij is er een code voor 60 euro korting (nog een paar uur lang)
Vervolgens kun je hopen dat je pakje door de douane glipt zodat je geen BTW, invoerrechten e.d. hoeft te betalen.
(is mij al eens overkomen)
Volgens mij is er een code voor 60 euro korting (nog een paar uur lang)
Vervolgens kun je hopen dat je pakje door de douane glipt zodat je geen BTW, invoerrechten e.d. hoeft te betalen.
(is mij al eens overkomen)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Die 620 is voor een upgrade kit. Dan moet je er maar vanuit gaan dat je crank en cassette goed samengaan. De €1.200 voor Sram Rival is een complete groep, inclusief cassette crankstel en batterijen. (Die voor €620 niet bijgeleverd worden)
Nogmaals Ltwoo is een interessante optie, maar ik vind hem niet heel voordelig.
Nogmaals Ltwoo is een interessante optie, maar ik vind hem niet heel voordelig.