PRC1400 VS Ultegra R8170
-
- Forum-lid
Hoi,
wielerdilemma voor een set wielen om te racen. Max hoogte 40MM, de twijfel is er tussen de DT Swiss PRC 1400 en de nieuwe Shimano Ultegra R8170 wielen.
Welke van de 2?
Groeten,
J.
wielerdilemma voor een set wielen om te racen. Max hoogte 40MM, de twijfel is er tussen de DT Swiss PRC 1400 en de nieuwe Shimano Ultegra R8170 wielen.
Welke van de 2?
Groeten,
J.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als je wil meedoen voor de prijzen, de lichtste.Flyjohan23 schreef: ↑28 jul 2023 09:45 ..wielerdilemma voor een set wielen om te racen. .............
Als je bang bent om stukken te rijden, de goedkoopste.
Als de goedkoopste ook nog eens de lichtste zijn dan zou ik die nemen.
PS, wat dacht je, ik post 2 wielsets en dat de forumleden die willen helpen zelf even de specificaties opzoeken?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Nee hoor, de prijs ligt gelijk. De specificaties ken ik, ik zoek eerder mensen die ervaring hebben met 1 vd 2 wielsets. Ook reviews heb ik reeds gelezen. De PRC 1400 zijn al enkele jaren oud, de Ultegra zijn nieuw qua uitvoering.
Het gewicht is ook gelijkaardig, gaat me ook over de hub; DT SWISS daar staan de 240`s in... Daar heb ik ervaring mee, met de Shimano Hubs niet....
Het gewicht is ook gelijkaardig, gaat me ook over de hub; DT SWISS daar staan de 240`s in... Daar heb ik ervaring mee, met de Shimano Hubs niet....
Tja, er zitten behoorlijk wat verschillen tussen deze wielen waarbij de belangrijkste misschien wel de interne breedte van de velg is. 18mm (DT) tegen 21mm. Dan ratchet tegen pallen, Industrielagers tegen cup/conus. Een naaf (DT) die met doppen geschikt is te maken voor alle soorten en maten (wat handig kan zijn op een andere fiets).
Ik zou geen van deze twee nemen maar de Zipp 303s
En als ik een keuze zou moeten maken dan de Shimano alleen al vanwege de 21mm velg.
Ik zou geen van deze twee nemen maar de Zipp 303s
En als ik een keuze zou moeten maken dan de Shimano alleen al vanwege de 21mm velg.
Laatst gewijzigd door leon1 op 28 jul 2023 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid
Voor 1000€ met DT SWISS 240 Hubs? Dat maakt me benieuwd...
Wat ik raar vind aan die Zipp wielen is dat erbij staat dat de max druk 5 Bar is... Dat lijkt me weinig om te racen. Idee is om 26mm tubeless bandjes te leggen...
Wat ik raar vind aan die Zipp wielen is dat erbij staat dat de max druk 5 Bar is... Dat lijkt me weinig om te racen. Idee is om 26mm tubeless bandjes te leggen...
De Zipp heeft hookless velgen en daarop mogen alleen tubeless banden die hiervoor geschikt zijn. En 5 bar is meer dan genoeg en waarschijnlijk zelfs teveel. Maar dat is afhankelijk van jouw gewicht. Zipp heeft een lijst met banden die geschikt zijn. En ze hebben ook een calculator die berekent hoeveel druk jij op papier nodig zou hebben.
Ride bikes, not tanks!
- thestudent
- Forum-lid HC
Met die zip hookless kan je beter 28 gebruiken als je wat zwaarder bent.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
De zoon weegt 35kg...