hallo,
ik ben van plan mij nieuwe wielen te kopen en ik dacht aan FFWD
de clincher F4R-C of de F6R-C
kan iemand mij wat voor en nadelen geven of wat advies.
en kan iemand mij iets vertellen over het gewicht want ik zag dat de F6R 1845 gr wegen klopt dit ?? want dit lijkt mij erg zwaar.
FFWD
Hoi Wim,
rond de 1800 gram voor de f6r's kan goed kloppen.
als je links boven in de (rode) menu balk op zoek klikt. en dan: ffwd f6r
in tikt kan je er een hoop over vinden op het forum.
rond de 1800 gram voor de f6r's kan goed kloppen.
als je links boven in de (rode) menu balk op zoek klikt. en dan: ffwd f6r
in tikt kan je er een hoop over vinden op het forum.
ok bedankt.
jah dat lijkt mij ook een optie vanvoor de f4 en vanachter de f6.
maar voor wat voor ondergronden zijn ze geschikt ?? kan het kwaad als je er soms wat kasseien mee doet ?? ik ben junior en zou ze willen gebruiken voor de koers.
maar voor wat voor ondergronden zijn ze geschikt ?? kan het kwaad als je er soms wat kasseien mee doet ?? ik ben junior en zou ze willen gebruiken voor de koers.
-
- Forum-lid
WimS schreef:ok bedankt.
Je kan er ook mee over kasseien of klinkerwegen rijden. Je moet je dan echter wel afvragen wat dit voor jou prettig rijden is.
Hoge velgen zijn wat dat betreft er stug. Tevens zal je als junior (dus jong en licht) mer baat hebben bij een lichtere en meer stijve wielset.
Let er wel op dat een hoog carbon wiel voor draadbanden niet het voordeel van carbon (licht gewicht) gaat geven.
Ik heb zelf gekozen voor carbo/alu draadband wielset van 38mm en een 58mm full carbon tube wielset. De 58 mm alu/draad vind ik te zwaar en heeft daardoor minder voordelen dan een 38mm wielset.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look