Remrand Carbonsetje
de vraag is - is dit wiel aan vervanging toe?
MAW is de remrand ''op''
foto is niet super duidelijk, maar voor de kenners hopelijk duidelijk genoeg
MAW is de remrand ''op''
foto is niet super duidelijk, maar voor de kenners hopelijk duidelijk genoeg
Laatst gewijzigd door daan82 op 16 aug 2023 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
ja daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. maar wil gewoon uitsluitsel.
de fietsen zijn er in al die jaren niet goedkoper op geworden
als ik een nieuwe koop kan deze nog dienen als reserve, of net niet
Natuurlijk, totdat de remrand afbreekt tijdens het remmen of monteren/oppompen van een band.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Maatwielen
- Forum-lid
- Berichten: 442
- Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
- Contact
Je hebt met die velgen vermoedelijk in de bergen gereden anders krijg je ze niet zo. Ik zou er zelf geen meter meer op rijden, maar je zou ze nog wel als reserve kunnen gebruiken maar dan *uitsluitend* op het vlakke (dus ook niet in Limburg etc gebruiken). Steile bruggen vermijden bij wijze van spreken. Wellicht kun je de velgen vervangen door goedkope aluminium velgen zodat je reserveset betrouwbaar is.
Website: https://www.maatwielen.nl
Waarom moet er in de bergen gereden zijn?Maatwielen schreef: β17 aug 2023 10:45 Je hebt met die velgen vermoedelijk in de bergen gereden anders krijg je ze niet zo. Ik zou er zelf geen meter meer op rijden, maar je zou ze nog wel als reserve kunnen gebruiken maar dan *uitsluitend* op het vlakke (dus ook niet in Limburg etc gebruiken). Steile bruggen vermijden bij wijze van spreken. Wellicht kun je de velgen vervangen door goedkope aluminium velgen zodat je reserveset betrouwbaar is.
ik heb er gewoon veel mee gereden. pakweg 50 000km altijd heel tevreden overgeweest.
meestal bij goed weer, maar ook wel eens regelmatig de flandrien uitgehangen en door een bui (moeten) fietsen...
achja dan maar een schijfremmer scoren zeker
Wat had je willen horen? Ja, ze hebben overduidelijk hun beste tijd gehad, nee ze zijn ook bij je laatste ritje blijkbaar niet uit elkaar geknald.
Met een creditcard erlangs of met een schuifmaat kun je meer inzicht krijgen in de toestand van de velg.
Met een creditcard erlangs of met een schuifmaat kun je meer inzicht krijgen in de toestand van de velg.
"Shirtje korte mouwen β¬ 200, c'est pas normal!"
Nee, foto is niet duidelijk inderdaad, zonder een referentiekader (pinpas haaks erop om wat te noemen).
Dan kunnen we ook geen onderbouwde reacties geven en blijft het natte vinger werk.
Ik vind jouw laatste reactie een beetje bijzonder, om het netjes te houden.
Mensen nemen de tijd om naar jouw vraag te kijken en proberen een zo goed mogelijk, naar hun weten, antwoord te geven. Ik vind zo'n reactie een beetje respectloos.
Wil je het echt weten? Ga langs een winkel of wielbouwer die de dikte van de remrand kan opmeten. Daar is gereedschap voor beschikbaar.
Mocht Daan nog terugkomen: je remblokken mogen ook wel wat hoger afgesteld worden. De slijtagesporen zitten bijna op de carbon kap. Voor mij trouwens nog een reden om te adviseren geen meter meer op deze set te rijden.
#doei
#doei
Ik pak ze wel weer in de afdaling