GP 5000 All Season TLR
Beste
Ik rijd 's winters normaal met GP 4 Season Duraskin-banden van Continental, ik zag nu dat er een nieuwe band op de markt is, de GP5000 All Season TLR (voor tubes en binnenbanden).
In de zomer rijd ik altijd met gewone GP5000's (vouwbanden) en daar ben ik heel tevreden over. Ik zag echter op bv. FuturumShop dat de GP5000 TLR heel slechte reviews krijgt, zijn er hier mensen met ervaringen met deze banden? Ik zou dus wel met binnenbandjes rijden en niet tubeless.
Groeten en bedankt
Thomas
Ik rijd 's winters normaal met GP 4 Season Duraskin-banden van Continental, ik zag nu dat er een nieuwe band op de markt is, de GP5000 All Season TLR (voor tubes en binnenbanden).
In de zomer rijd ik altijd met gewone GP5000's (vouwbanden) en daar ben ik heel tevreden over. Ik zag echter op bv. FuturumShop dat de GP5000 TLR heel slechte reviews krijgt, zijn er hier mensen met ervaringen met deze banden? Ik zou dus wel met binnenbandjes rijden en niet tubeless.
Groeten en bedankt
Thomas
- thestudent
- Forum-lid HC
Vooral reviews van mensen die niet om kunnen gaan met tubeless... classic futurum.
Veel mensen lijken te denken dat ze met tubeless onkwetsbaar zijn voor lekrijden, waarna ze 1 ster plaatsen als ze wel een keer lekrijden. Tja.
Als je draadbanden wil gebruiken zou ik geen reden zien om de premium prijs voor een tubeless band te dokken. Dat is zonde van je geld.
Veel mensen lijken te denken dat ze met tubeless onkwetsbaar zijn voor lekrijden, waarna ze 1 ster plaatsen als ze wel een keer lekrijden. Tja.
Als je draadbanden wil gebruiken zou ik geen reden zien om de premium prijs voor een tubeless band te dokken. Dat is zonde van je geld.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Tubeless banden moet je niet met binnenbandjes gebruiken. Dat is alleen bedoeld voor noodgevallen. Je krijgt ze ten eerste al heel lastig gemonteerd, de weight penalty is enorm en niet zelden krijg je bobbels in de buitenband. Niet aan beginnen.
Verder maakt Conti naar mijn mening matige banden.
Als je op zoek bent naar een all season bandje zou ik kijken voor de Schwalbe One (niet de Pro).
Verder maakt Conti naar mijn mening matige banden.
Als je op zoek bent naar een all season bandje zou ik kijken voor de Schwalbe One (niet de Pro).
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarom niet de Pro?
Less is bore
-
- Forum-lid HC
De gewone GP5000 nemen voor binnenbanden, superbandjes!!
Afgelopen week voor het eerst lek gereden na 4000km met m'n GP5000, ook loopvlak ziet er nog prima uit.
Naar mijn bescheiden mening maakt Conti nog steeds de beste bandjes mbt lekbestendigheid, rolweerstand en duurzaamheid...
Afgelopen week voor het eerst lek gereden na 4000km met m'n GP5000, ook loopvlak ziet er nog prima uit.
Naar mijn bescheiden mening maakt Conti nog steeds de beste bandjes mbt lekbestendigheid, rolweerstand en duurzaamheid...
Pro loopt iets lichter maar slijt veel sneller.
Ok, bedankt, dan blijf ik gewoon bij de GP 4 Season Duraskin, lekbestendigheid is belangrijkste voor mij in de winter en met die banden heb ik nog niet vaak lek gereden.thestudent schreef: ↑11 sep 2023 18:12 Vooral reviews van mensen die niet om kunnen gaan met tubeless... classic futurum.
Ik rij ze met biba de pro tle geen centje pijn met montage etc.Waarom nog niet tubeless geen idee eigenlijk kon ze voor een mooi prijsje overnemen 5 stuks op het forum hier.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.