Windjack of windvest
-
- Forum-lid
Ik ben op zoek naar een windjack dat:
- enigzins beschermt tegen een spatje regen
- ademend is
- klein opvouwbaar is en in achterzak past
Nu heb ik de Ultima C-Thru-2 en de Castelli Leggero op het oog. Wat is de beste keuze en zijn er betere alternatieven? Of kan ik beter een niet opvouwbaar windjack nemen.
- enigzins beschermt tegen een spatje regen
- ademend is
- klein opvouwbaar is en in achterzak past
Nu heb ik de Ultima C-Thru-2 en de Castelli Leggero op het oog. Wat is de beste keuze en zijn er betere alternatieven? Of kan ik beter een niet opvouwbaar windjack nemen.
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
-
- Forum-lid
AGU secco condom. Zeer tevreden over!
Lapierre Xelius 200
Sweat is weakness leaving my body!
Sweat is weakness leaving my body!
Ik ben me ook aan het orienteren op een ander regenjasje. En kom voorlopig uit op de Sportful Hot Pack Jacket.
Ik heb ook zo'n jasje van Castelli, nog nooit aangehad trouwens, maar hij past bij mij in m'n bidon.
Kostte bij all4cycling.com E 29,-.
Kostte bij all4cycling.com E 29,-.
Pro heeft leuke regenjasjes, ik heb er ook eentje gekocht en ook voor me collega
deze komen bij Presto vandaan €26,95 hieronder voor 20 euro
Heb het jack nog niet op de fiets aangehad, maar hij zit prima en is compact mee te nemen.
http://bike-stuff.nl/pro-rainshell-duot ... ack-p-5011
deze komen bij Presto vandaan €26,95 hieronder voor 20 euro
Heb het jack nog niet op de fiets aangehad, maar hij zit prima en is compact mee te nemen.
-
- Forum-lid
Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik toch voor een windjack of windvest ga. Ik zal niet vaak fietsen in de stromende regen (met dank aan buienradar) en ik wil het jack vnl. gaan gebruiken tegen wind en wat lichteregen onderweg.
Nu twijfel ik tussen een windjack met mouwen en een windvest. Nadeel van het jack zijn wellicht de mouwen die gaan plakken aan je armen zodra je het wat warmer krijgt. Een andere optie is een vest icm mouwstukken.
Iemand hier nog tips/adviezen over?
Nu twijfel ik tussen een windjack met mouwen en een windvest. Nadeel van het jack zijn wellicht de mouwen die gaan plakken aan je armen zodra je het wat warmer krijgt. Een andere optie is een vest icm mouwstukken.
Iemand hier nog tips/adviezen over?
-
- Forum-lid
Als het regent dan koelen je armen wel het meeste af. Maar het ligt er een beetje aan waar je het voor wil gebruiken. Hier in nl (brabant) gebruik ik eigenlijk alleen een windvest. Als ik een keer op vakantie ga naar Frankrijk en het is koud dan is een windstopper met lange mouwen toch wel wenselijk.
Koop datgene wat je denkt dat je het meest gaat gebruiken en dan schaf je die andere vast ook nog wel een keer aan .
Koop datgene wat je denkt dat je het meest gaat gebruiken en dan schaf je die andere vast ook nog wel een keer aan .
Er is voor allebei iets te zeggen. Het meeste gebruik ik een windvest met inderdaad mouwstukken. Een wind-regenjack gaat alleen aan/mee wanneer de kans er is dat het gaat regenen want het "plakken" en het "flapperen" van de mouwen ervaar ik als vervelend maar soms onvermijdelijk. Mijn tip; als het budget toelaat, een degelijk windvest icm armstukken en een eenvoudiger wind/regenjack. Succes.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
-
- Forum-lid
Thx! Jullie reacties bevestigen mijn idee. het wordt een windvest en een goedkoop plastiek regenjackje
chevalier schreef:Pro heeft leuke regenjasjes, ik heb er ook eentje gekocht en ook voor me collega
deze komen bij Presto vandaan 26,95 hieronder voor 20 euro
deze is handig in het opvouwen, maar ademt voor geen meter...
Voor een heftig kort regenbuitje prima, maar niet langer dan 10 minuten omdat je dan ook van binnen water hebt.....