Canyon Areorad L of XL?
Hoi Allemaal,
Ik ben (denk ik) verliefd geworden op een Canyon Areorad, snel wil ik een proefritje gaan bij het Shimano centrum in Valkenburg. Gezien mijn lengte kan ik uit de voeten op een L en XL.
Lengte: 189 cm, binnen beenlengte: 92cm.
Wat zouden jullie in mijn geval doen en waarom?
Groeten,
Matthijs
Ik ben (denk ik) verliefd geworden op een Canyon Areorad, snel wil ik een proefritje gaan bij het Shimano centrum in Valkenburg. Gezien mijn lengte kan ik uit de voeten op een L en XL.
Lengte: 189 cm, binnen beenlengte: 92cm.
Wat zouden jullie in mijn geval doen en waarom?
Groeten,
Matthijs
Ik zou altijd voor een L gaan met jou lengte. Een XL wordt echt veel te groot.
Toevallig ben ik net zo lang en heb bijna dezelfde BBL als jij hebt, ik paste prima op een Aeroad L (toevallig had een vriend van mij er 1 en heb er toen een stukje op gefietst).
Toevallig ben ik net zo lang en heb bijna dezelfde BBL als jij hebt, ik paste prima op een Aeroad L (toevallig had een vriend van mij er 1 en heb er toen een stukje op gefietst).
Ik zou zeggen de L, de XL gaat veel te lang worden.
Ik ben 188 en 93bbl, maar mij krijg je niet passend op een Aeroad of een Ultimate zonder een mega spacertoren. Voor de meeste mensen met deze lengte/bbl verhoudingen, zijn deze Canyons te lang en te diep. Maar ga eerst maar eens testen in Valkenburg.
Ik ben 188 en 93bbl, maar mij krijg je niet passend op een Aeroad of een Ultimate zonder een mega spacertoren. Voor de meeste mensen met deze lengte/bbl verhoudingen, zijn deze Canyons te lang en te diep. Maar ga eerst maar eens testen in Valkenburg.
-
- Forum-lid
Als je een flinke drop aan kan (verwacht zo'n 13cm) dan een L.
Zo niet..... Op zoek naar een ander liefje.
Zo niet..... Op zoek naar een ander liefje.
Dan zou ik de L nemen. Want zo agressief is de nieuwe aeroad nu ook weer niet. Heeft dezelfde geometrie als de ultimate.
Ik zit met mijn aeroad op de max zadelhoogte en dat geeft geen problemen.
Ik zit met ca 184cm en BBL ca 91cm op de max zadelpenhoogte uitstekend op een M. Zelfs met een matige/slechte rug is de drop prima te doen. Een L lijkt me dus idd ook de meest logische (en veel mooiere ) keus.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate