De keramische laag op de remvlakken is vergelijkbaar met het anodiseer proces. Het verschil is wel de temperatuur en de druk om de oxide laag tot stand te brengen. Door de temperatuur en druk smelt de oxide laag, vloeit uit en wordt vervolgens weer hard. Door dit proces wordt de microscopische structuur hard en slijtvast. Hierdoor moet vroegtijdige slijtage van de remranden voorkomen worden. De afwerking ziet er met mat zwart ook nog eens erg strak uit. Bij de set komen specifieke remblokken mee.De wielset
De RP1400 Dicut OXiC heeft als basis de aluminium velgen. Deze hebben intern een maat van 18 millimeter en een hoogte van 21 millimeter. De velgen zijn tubeless-ready. Achter komen de spaken a- symmetrisch in de velg voor een optimalisatie in zijdelingse stijfheid. Het voorwiel komt met 20 radiale aero spaken en achter zijn er 4 meer geplaatst. De Dicut naven hebben een opbouw zoals de befaamde 240S-modellen. Het gewicht is met 1435 gram – zonder snelsluiters- behoorlijk afgetraind. De prijsstelling van 998 euro is competitief gezien het gewicht en de technieken die aan boord zijn. Een testset is onderweg, later meer!DT Swiss PR 1400 Dicut OXiC / 1435 gram / 998 euro / meer info klik hier