We moeten nog ruim een maand geduld hebben voor Parijs-Roubaix. Maar Argon 18 laat ons alvast even een kijkje nemen in de werkplaats. De Canadese fietsenfabrikant heeft voor de Hel van het Noorden een aangepaste versie gemaakt van de Gallium Pro.Argon 18 is de fietsensponsor van het Duitse Bora. De ploeg kreeg een wildcard voor de komende editie van Parijs-Roubaix. ”We hebben niet gewacht tot we zekerheid hadden om Parijs Roubaix te mogen rijden”, zegt directeur Gervais Rioux. ”We wilden proactief zijn en zijn daarom vroeg begonnen om de fiets zo goed mogelijk aan te passen aan de specifieke eisen van Parijs-Roubaix en de Vlaamse klassiekers”. Als basis is de Gallium Pro genomen zoals die ook in de winkel verkrijgbaar is. Volgens Rioux zijn vervolgens de voor- en achtervork opnieuw ontworpen. Het doel hiervan was veelzijdig: meer stevigheid om zware klappen op te vangen, meer vermogen voor het absorberen van trillingen en meer ruimte voor bredere banden.Specificaties
Frame: Gallium Road Monocoque 100% Carbon
Vork: Monocoque100% Carbon
Zadelpen: FSA K-Force light Carbon
Balhoofd: FSA, 37 + 3D Press fit
Stuurpen: FSA, K-Force Carbon
Stuur:FSA K-Force Carbon
Crankset: FSA K-Force light
Bracket: FSA BB Press Fit
Ketting: FSA
Remmen: TRP RG957
Wielen: Metron 40
Banden: Vittoria Pave CG 27mm
Stuurlint: Prologo
Zadel: Prologo Zero II CPC
Derailleurs: Shimano Dura Ace Di2
Rem- en schakelgrepen: Shimano Dura Ace Di2
Cassette: Shimano Dura Ace
Wattagemeter: power2max FSA
Pedalen: Speedplay Zero
Bidonhouder: Tacx Deva
Bidon: Tacx Shiva