Ook dit seizoen rijdt Tinkoff-Saxo weer op fietsen van Specialized. Alleen de leverancier van onderdelen is veranderd. Geen SRAM meer dus, maar FSA. Dit bedrijf komt mogelijk later dit jaar met een volledige groep op de markt. Wij keken naar de fiets van Australiër Michael Rogers: een Specialized S-Works Tarmac.
- Frame: Specialized S-Works Tarmac – maat 56cm
- Vork: Specialized S-Works Tarmac carbon
- Balhoofd: taps toelopend
- Stuurpen: FSA OS-99, 130mm x -6 graden
- Stuur: FSA Energy, 42cm (c-c)
- Stuurlint: Specialized S-Wrap Roubaix
- Remmen: Shimano Dura-Ace 9000
- Rem- en schakelgrepen: Shimano Dura-Ace Di2 STI Dual Control ST-9070
- Voorderailleur: Shimano Dura-Ace Di2 FD-9070
- Achterderailleur: Shimano Dura-Ace Di2 RD-9070
- Cassette: Shimano Dura-Ace CS-9000, 11-28T
- Ketting: FSA Team Issue 11 speed
- Crankset: SRM FSA K-Force Light BB386, 175mm, 53/39T
- Bracket: CeramicSpeedPF4630
- Pedalen: Look Keo Blade 2 Titanium
- Wielen: Roval Rapide CLX 40 tube
- Banden: Specialized Turbo tubes, 24mm
- Saddle: Prologo Scratch 2 Nack
- Zadelpen: FSA K-Force SB25
- Bidonhouders: Tacx Deva Carbon (2)
- Computer: SRM Power Control 7
- Accessores: K-Edge SRM kettingvanger, ANT+ snelheidssensor op voorwiel
- Lengte: 1.85m
- Gewicht: 74 kg
- Zadelhoogte vanaf bracket, c-t: 770mm
- Zadel setback: 80mm
- Zitbuis (c-t): 501mm
- Punt zadel-stuur: 585mm
- Verval zadel-stuur: 110mm
- Balhoofdbuis: 160mm
- Bovenbuislengte {effectief}: 565mm
- Gewicht fiets: 7.19kg