De Revolt gravel modellen van Giant werden vorig jaar geïntroduceerd. Het aanbod bestond aanvankelijk uit carbon Advanced modellen. Dit jaar wordt de Revolt-familie verder uitgebreid. Naast het onlangs gelanceerde Revolt Advanced Pro topmodel wordt de range verder uitgebreid met de nieuwe Revolt serie.

Aluxx

Deze modellen hebben een Aluxx aluminium frame en zijn voorzien van veel van de technologieën die ook in de carbon modellen worden toegepast.  In de Benelux biedt Giant twee modellen aan. De Revolt 0 (consumentenadviesprijs: 1.599 euro) en Revolt 1 (consumentenadviesprijs: 1.299 euro). Naast het Aluxx aluminium frame heeft de Revolt de D-Fuse zadelpen: met de karakteristieke D-vormige buisvorm, waarbij de achterzijde van de buis is afgeplat. Door de vorm en het gebruik van carbon levert deze zadelpen tot 12mm ‘veerweg’. Dit ontwerp verbetert de rijkwaliteit op ruiger terrein en minimaliseert vermoeidheid tijdens lange ritten.

Contact

Ook het Contact XR D-Fuse stuur, waarbij ook gebruik gemaakt wordt van D-vormige buizen.  Volgens Giant laten ’tests  zien dat dit D-Fuse stuur 10 procent meer neerwaartse compliance oplevert en 20 procent meer opwaartse stijfheid vergeleken met een conventioneel stuur met ronde buizen. In de praktijk betekent dit dat schokken en vibraties beter worden weggefilterd, terwijl er tijdens sprints en beklimmingen waarbij je uit het zadel moet meer stijfheid voorhanden is. Het stuur biedt ook door de vorm extra comfort, met licht naar buiten staande drops en een backsweep van 5 graden’. Ook nog een Advanced-grade composite voorvork met OverDrive stuurbuis. Het frame en de vork zijn ontworpen voor brede banden (tot 45c) en schijfremmen. Alle Revolt modellen zijn standaard voorzien van Giant Tubeless System wielen en banden, met als voordeel een lagere rolweerstand, betere rijeigenschappen en minder kans op lek rijden. En het frame is voorzien van geïntegreerde montagepunten voor dragers en spatborden.

Meer info: giant-bicycles.com/nl/showcase/revoltaluxx