Fast Forward heeft zo`n acht mensen in dienst, afhankelijk van de drukte. In Zwolle is het kantoor, de opslag en assemblage van de wielen gesitueerd. Het bedrijf levert handgemaakte wielen aan zo`n 40 verschillende landen. Onderdelen
De velgen worden in het Verre Oosten geproduceerd. Voor de carbon modellen worden mallen gebruikt die FFWD in eigen beheer heeft. De transfers worden na productie op de velgen geplakt waarna een blanke lak laag voor de afwerking zorgt. Dit moet er voor zorgen dat de transfers goed op hun plaats blijven zitten. Hierna gaan de velgen op transport richting Zwolle. In het magazijn worden de velgen opgeslagen en naar de vraag uit de markt tot een compleet wiel gebouwd. De spaken die gebruikt worden komen van Sapim (CX Ray) of DT Swiss (Aerolite). Bij de naven is er voor de consument de keuze tussen een eigen FFWD-naaf en verschillende modellen van DT, die bekend staan om hun hoge kwaliteit. Voor de zwaardere rijders adviseert FFWD de Control-versie. Dit model heeft per wiel 4 extra spaken, die voor meer stijfheid en sterkte moeten zorgen.Handwerk
Het bouwen van de wielen gaat geheel handmatig. Afhankelijk van de drukte zijn er een tot vijf wielbouwers wielen in elkaar aan het vlechten. Met ‘masseren’ van de spaken en het kraken van het wiel tijdens het opspannen wordt de rek er al uitgehaald. Dit moet tijdens het gebruik van de wielen problemen met de spaakspanning voorkomen. De spaakspanning wordt met de spaakspanningsmeter gecontroleerd tijdens de productie. In het peloton
FFWD Wheels kreeg vorig jaar de nodige aandacht als wielenleverancier van team Vacansoleil – DCM. Ook dit seizoen ondersteunen ze dit team. Voor het celestekleurige Bianchi-frame heeft FFWD de transfers van de wielen aangepast aan deze kleur. Er zijn wielen met 12 spaken en een gewicht van 1 kilo in ontwikkeling. Die worden waarschijnlijk ook ingezet tijdens de Tour.www.ffwdwheels.com