Volgens De Kort zijn de verschillen tussen de fietsen waar hij als prof op reed niet groot.”De Koga van vorig jaar was op perfecte wegen een topfiets, op slecht wegdek was hij minder comfortabel omdat je elke oneffenheid voelde. De Felt is meer allround. De Brabander rijdt met een carbon Pro Stealth-stuur. ”Ik heb er in eerste instantie voor gekozen omdat ik het een mooi stuur vind. Daarnaast is het aerodynamisch.” Toch zijn er profs die steevast voor aluminium kiezen omdat ze bang zijn dat carbon breekt, vooral bij valpartijen. “Ik heb er nog nooit één gebroken”, zegt De Kort. “Ik maak me daar ook geen zorgen over.”
‘Di2 genot’Met sponsor Shimano als één van de naamgevers van de ploeg, rijdt De Kort al een tijd met de electronische Shimano Dura-Ace Di2-groep. Hij vindt dat een verbetering. “Schakelen gaat sneller. Ik kan bijvoorbeeld nu boven aan een klim razendsnel bijschakelen. Dat scheelt gewoon kracht.”De Kort is niet een renner die veel doet aan de afstelling van zijn fiets. ”Ik heb vaste maten, die ik niet eens uit mijn hoofd ken. Maar ik merk snel als er iets aan de fiets is veranderd. Bijvoorbeeld als er een nieuw zadel op de fiets zit.”De F1 heeft een taps aflopende balhoofdbuis voor een betere stuurvastheid. Bovenaan 1-1/8 inch en beneden 1-1/2. Het frame is een monococque, met wat Felt omschrijft als de InsideOut techniek. Bij deze techniek wordt voorkomen dat binnen in de buizen tijdens het productieproces reststukjes overblijven. Dat doet Felt door tijdens de productie polyurethaan in het frame te plaatsen, met name in het bracket en in de hoofdbuis. Door deze op de juiste druk en temperatuur te brengen, ontstaan perfecte buizen, niet alleen aan de buitenkant maar ook aan de binnenkant . Wat ook opvalt aan de fiets is het oversized BB30 carbon bracket. Volgens Felt zorgt dit voor een betere overdracht van kracht op de fiets.
Specificaties:- Frame: Felt F1 58cm
- Balhoofd: Pro 1 1/8
- Stuurpen: Pro Plt 110mm 10 graden
- Stuur: Pro Stealth 42cm cc
- Stuurlint: Pro
- Remmen: Dura-Ace
- Remgrepen: Dura-Ace
- Voorderailleur: Dura-Ace Di2
- Achterderailleur: Dura-Ace Di2
- Schakelgrepen: Dura-Ace Di2
- Cassette: Dura-Ace (11-23, 11-25, 11-27 of 11-28)
- Ketting: Dura-Ace
- Cranks: Dura-Ace 175mm
- Voorbladen: 53 of 54 en 39
- Bracket: Dura-Ace
- Pedalen: Dura-Ace
- Wielen: Dura-Ace 9000 c50, c75 in bergritten c35
- Banden: Vittoria Corsa Evo CX iso grip
- Zadel: Selle Italia Slr, De Kort zit 9 cm achter het bracket
- Zadelpen: Pro Vibe
- Bidonhouders: Elite Pase carbon
- Computer: SRM
Persoonlijke maten:- Lengte: 1.80
- Gewicht: 70 kg
- Zadelhoogte, vanaf bracket (c-t): 78,5 cm
- Afstand zadel-centre stuurpen: 60,5
- Stuurhoogte: 54 cm
-
-
m1nx5e2q5apu
-
-
m1nx5e2q3atq
-
-
m1nx5e2q3htr
-
-
m1nx5e2q3ets
-
-
m1nx5e2q3ett
-
-
m1nx5e2q3ftu
-
-
m1nx5e2q34tv
-
-
m1nx5e2q34tw
-
-
m1nx5e2q32tx
-
-
m1nx5e2q33ty
-
-
m1nx5e2q38u0
-
-
m1nx5e2q39u1
-
-
m1nx5e2q36u2
-
-
m1nx5e2q36u3
-
-
m1nx5e2q3su4
-
-
m1nx5e2q5dpt
-
-
m1nx5e2q5bpv
-
-
m1nx5e2q51pw
-
-
m1nx5e2q4wpx
-
-
m1nx5e2q54py
-
-
m1nx5e2q55q0
-
-
m1nx5e2q52q1
-
-
m1nx5e2q52q2
-
-
m1nx5e2q53q3