Ergon (2) ontwikkelde voor een team-rijdster een cockpit met zoveel mogelijk integratie. Het resultaat: een volledig carbon stuur/stuurpencombinatie. Voor de shifters en remmen zijn de klembeugeltjes overbodig. Er zitten al direct bevestigingsdelen aan het stuur! Ook de bar-ends zijn geïntegreerd. Een dun laagje schuim voor de handvatten moet zorgen voor grip en comfort. Met een totaalgewicht van net iets meer dan 200 gram is het geheel wel erg licht!

Shimano (3) ontwikkelde een speciale carbon velg voor de mountainbike teamrijders die met tubes willen rijden. We zagen zowel modellen voor  26 inch  als de 29-er. Voor de tubes zijn het vaak modellen van Dugast met profielen van de bandensponsor.

Canyon (4) liet met enkele aero kappen zien dat er nog winst behaald kan worden bij de onderdelen op het frame. Een speciale kap op de achtervork moet de luchtstroom verbeteren rondom de achterderrailleur. Ook bij de voorderailleur zagen we een kap. Omdat de kappen geen onderdeel zijn van een frame zal dit in UCI-wedstrijden niet toegelaten worden. Voor de triatlonsport zou dit geen probleem moeten zijn.

Voor de 2012-Giro winnaar Hesjedal maakte Rotor (5) een special edition.

Giro (6) komt voor 2013 met de Empire-raceschoen. Een retro model met moderne technieken zoals een stijve carbon zool en een soepel bovenwerk. Opvallend is de sluiting met veters! Op de markt komt een grijs model met groene accenten en een zwarte. De modellen die we ook zagen zijn in eerste instantie showmodellen, opvallend zijn ze zeker!