2700 euro. Dat is het bedrag dat bezoekers van Bike MOTION Benelux willen uitgeven voor de aanschaf van een nieuwe fiets. Dit blijkt uit de evaluatie van beursorganisatie VNU Exhibitions. Een derde van de bezoekers gaf aan tussen nu en zes maanden een nieuwe fiets te kopen, waarbij evenals vorig jaar de meeste aandacht uit ging naar racefietsen.
Belangrijkste redenen voor een bezoek aan Bike MOTION Benelux waren de oriëntatie op de aanschaf van een nieuwe fiets en/of producten (21%), het bekijken van nieuwe producten/ontwikkelingen (57%) en een dagje beleving van de fietshobby (21%).Serieus
Gezien het aantal fietskilometers dat de bezoekers jaarlijks afleggen trok Bike Motion Benelux de sportieve fietsers die hun liefhebberij zeer serieus nemen. Bijna de helft zit tussen 2.000 en 6.000 km in het zadel, een kwart trapt tussen de 6.000 en 10.000 km weg en 10% zelfs nog meer. Gevraagd naar de meest gebruikte fiets luidde het antwoord: racefiets (55%), gevolged door de mountainbike (27%). Bike MOTION Benelux trok in totaal 25.718 bezoekers.De beurs was tevens wederom het platform voor de verkiezing van de Bike MOTION Benelux Awards in drie categorieën. Bij de innovaties op het gebied van sportief gerelateerde fietsproducten werd de Award toegekend aan Shimano met Dura-Ace. Cannondale werd met de SuperSix Evo Nano Black edition winnaar bij de racefietsen. Scott kreeg de eervolle onderscheiding in de categorie mountainbikes voor de Scott Genius 650B.