“Sponsor yourself” een nieuwe bril…
Mathijs Wagenaar
12 augustus 2011
Als het aan de reclame slogan van Assos ligt! De Zwitserse kledingfabrikant komt in 2012 met een nieuw product, fietsbrillen onder de naam Zegho.Eén van de belangrijkste eigenschappen van de Zegho is Tunnel Vision, gecreëerd door Carl Zeiss Vision. Doordat het onderste deel van de glazen helder is en er zo in de bovenste lagen een scherpe overgang ontstaat bij lichtwijzigingen, zorgt het ervoor dat het zicht uitstekend blijft zowel in een donkere als een lichte omgeving. Zo hoeft de sportman zich geen zorgen te maken. Een tweede belangrijke eigenschap is het clickFace systeem: dit zorgt ervoor dat de zeer lichte en flexibele frame als het ware op het gezicht ‘klikt’ en daardoor goed blijft zitten. Zegho bestaat in drie uitvoeringen: Noire, Superlight en Amplify. Zowel de Noire als de Superlight hebben donker getinte glazen, met ofwel een wit of een zwart frame. De Amplify heeft gele glazen en een zwart frame. Keuze genoeg dus!De grotere Assos dealers krijgen een beperkt aantal brillen die ze kunnen aanbieden voor de kerst. De volledige productie en beschikbaarheid van de bril bij alle dealers is het zomerseizoen 2012.Aanbevolen consumentenprijs: vanaf €299 tot €349.
Mathijs Wagenaar
12 augustus 2011
Gerelateerd nieuws
Mathijs Wagenaar
Deze wielertechneut maakt de mountainbiketesten en veel techniektesten voor Fiets. Van pompje tot powermeter, van zadel tot ondershirt, Mathijs test alles tot het stuk gaat. De combinatie van een opleiding “industrieel productontwerp” met een niet onverdienstelijk mountainbike verleden (sinds hij bij Fiets werkt is zijn vorm overigens niet meer wat het geweest is ;-)) staat garant voor interessante invalhoeken. Fabrikanten sidderen als Mathijs weer een nieuwe test aankondigt. Drijft eindredacteur Peter tot waanzin met zijn ‘of/als’ dialect, maar komt uiteindelijk toch altijd tot fraaie testen met bijzondere conclusies.
Meer artikelen van Mathijs Wagenaar