Edwin Haan
31 augustus 2016
De KICKR, het topmodel indoor smart trainer van Wahoo is vernieuwd. Hij werkt nog steeds met “wheel-off, dus zonder achterwiel (geen bandenslijtage), maar verder is er veel veranderd. Zo is de nieuwe KICKR 14% stiller dan het oude model. En ook aan de software is flink gesleuteld. Nieuwe algoritmen berekenen de weerstand van het vliegwiel nauwkeuriger dan ooit, het fietsgevoel van bergop en bergaf fietsen wordt daardoor weer een stukje realistischer.Uit het persbericht: “Ook de verminderde geluidsfrequenties maken de algehele fietservaring stiller“, geen idee wat ze hiermee precies proberen te vertellen. Komt het geluid minder vaak voor? Is de frequentie van het geluid lager? Of vond de marketingafdeling het gewoon lekker klinken? Anyway…hij is stiller, en dat is fijn!Nog meer persbericht: “Team Sky gebruikte de afgelopen drie jaar al de KICKR voor hun warm-up en cool-down ritjes. Tijdens de afgelopen Tour de France gebruikte Chris Froome het nieuwe model om zijn warm-up te doen voordat hij de klimtijdrit won“. Of daar een directe relatie ligt weten we natuurlijk niet, maar als hij er langzamer van zou worden had hij hem vast niet gebruikt 🙂
Met het nieuwe ontwerp heeft de KICKR een maximale vermogensoutput van 2000W en ook het gesimuleerde stijgingspercentage is verhoogd tot 20%. Dat alles met een precisie van +/- 2% in vermogen. Verder is er een ergonomisch handvat geplaatst, dat het tillen en verplaatsen van de KICKR makkelijker maakt. En er zijn nu ledjes die de ANT+ en Bluetooth verbindingstatus weergeven. Die twee communicatieprotocollen worden gebruikt naadloos samen te werken met online trainingsapplicaties als ZWIFT, TrainerRoad en de Wahoo App.De nieuwe KICKR ligt straks voor 1299,- euro in de winkels.
Edwin Haan
31 augustus 2016
Gerelateerd nieuws
Edwin Haan
Hoofdredacteur bij Fiets. Rijdt op alles met twee wielen. Wielrennen, gravelracen, crossen, mountainbiken en zelfs een voorzichtig downhill dagje komt wel eens voor. Vooral geïnteresseerd in techniek en gadgets. Favoriete grote ronde, de Giro. Favoriete klassieker, Parijs-Roubaix, ondanks een grote weerstand tegen het zelf fietsen op kasseien.
Meer artikelen van Edwin Haan