Zwift niet langer gratis, maar ….
Edwin Haan
6 november 2015
Avonden donker, temperaturen onder de 10 graden, windkracht 5…tegen. Niet fijn hè! Toch maar eens Zwift proberen dan? Helaas is de gratis versie begin november verstopt achter een betaalmuur, zoals ze bij Zwift al vanaf het begin hadden aangegeven overigens. Het Beta-label is er af, de grootste software bugs zijn er uit en aan de alsmaar groeiende community te zien is deze ‘fietsgame’ een schot in de roos.$10,- per maandZwift vraagt vanaf nu 10 US dollar per maand van je, per maand opzegbaar dus je kunt gewoon iedere winter een paar maandjes meedoen. Om de pijn te verzachten hebben ze een deal gesloten met Strava. Iedereen die een Premium account bij Strava heeft krijgt jaarlijks 2 maanden gratis Zwift toegang. Mooi als je al Premium lid bent, en anders misschien een goede reden om ook daar je gratis account eens om te zetten in een betaalde versie met veel meer mogelijkheden.Zwift wordt ondertussen gewoon lekker verder ontwikkeld, zo is er een mooie workout optie met gestructureerde trainingen. Als je eerst de geïntegreerde fitheidstest (FTP) doet en de hele winter doortraint op een schema dat daar uitkomt, zou je al lekker in shape aan het voorseizoen van 2016 moeten kunnen beginnen.Nieuw en nieuwsgierig?Nog nooit iets met Zwift gedaan? Je kunt nog steeds een gratis testaccount krijgen, kun je 50 kilometer of 14 dagen kijken of het iets voor je is. Het enige wat je nodig hebt is een ‘Tacx'(mag ook ander merk zijn 😉 en een ANT+ Dongle om je snelheidssensor aan je pc te koppelen. Nog leuker wordt het met een echt Smart trainer die zelf de weerstand aanpast als je bijvoorbeeld een heuvel op gaat of lekker in de buik van een flink pelotonnetje rijdt.In het novembernummer testen we overigens een aantal van die Smart Indoortrainers die heel geschikt zijn om deze winter op Zwift door te brengen, lekker in het wiel van Laurens ten Dam of Jens Voigt.www.zwift.com
Edwin Haan
6 november 2015
Edwin Haan
Hoofdredacteur bij Fiets. Rijdt op alles met twee wielen. Wielrennen, gravelracen, crossen, mountainbiken en zelfs een voorzichtig downhill dagje komt wel eens voor. Vooral geïnteresseerd in techniek en gadgets. Favoriete grote ronde, de Giro. Favoriete klassieker, Parijs-Roubaix, ondanks een grote weerstand tegen het zelf fietsen op kasseien.
Meer artikelen van Edwin Haan