“Zitten, inklikken en trappen maar. Nooit ergens schrik van hoeven hebben.”De Romagna heeft enkele jaren geleden een update gekregen door interne kabels en iets modernere buisvormen. Het bracket heeft nog ‘gewoon’ schroefdraad. Dat is handiger als je eventueel een stel lagers wilt wisselen; dat kun je heel eenvoudig zelf doen. De staande en liggende vorken zijn bended, de boven- en onderbuis oversized en geovaliseerd. Er past een oversized 31,6 millimeter zadelpen in het frame. Voor en achter steekassen en – alleen achter – spatbordnokjes en goed zichtbaar: stevige lasnaden! Als extra heeft Sensa gekozen voor dikke 28 millimeter Vittoria Zaffiro-banden. Natuurlijk een vrouwenzadel en een korte stuurpen met een iets smaller stuur.Super degelijk
Licht is-ie niet: de Emilia weegt compleet 10,50 kilogram. De afmontage met eigen Supra-delen is dik in orde. De nieuwe Tiagra doet zo op het eerste gezicht niet onder voor 105. Je kunt flink aanzetten, schakelen en remmen gaat uit de kunst. Het is natuurlijk geen gazelle, maar wel super degelijk, heel erg strak (lees: stijf en stabiel).Zitten, inklikken en trappen maar. Nooit ergens schrik van hoeven hebben, alleen maar denken: straks is het heerlijk weer en dan kan ik lekker lange tochten maken!
Nogal wat kabels en leidingen.
Dat zit wel goed.
Nokjes op de achtervork.
Lekker stevige banden.