Technische termen
In Zwitserland zijn ze nogal tuk op het gebruiken van allerlei technische termen. Wat dacht je van: Accelerated Composite Evolution Technology (ACE). Dat slaat op hoe BMC een carbon racer ontwerpt en bouwt. Lag de focus voorheen op gewicht, stijfheid en conformiteit, nu is ook aerodynamica toegevoegd. De onderbuis is aangepakt, de junction van de Di2 is naar beneden verhuisd, de locatie van de Aerocore-bidonhouder is verlaagd – als het ware in de onderbuis ingebouwd – het gedeelte rond het bracket is breder gemaakt, de aansluiting van de staande achtervork is nog wat verlaagd, er zijn nieuwe achterpatten gemaakt, er is een nieuwe D-vormige zadelpen en ja, vooral aan de voorzijde is de BMC zichtbaar veranderd. Integrated Cock- pit System (ICS) noemen ze dat bij BMC. Er is een versie met een vaste combo, maar onze testfiets heeft een vernieuwde, nauwelijks zichtbare verstelbare ICS 2 stuurpen en stuur – de leidingen en kabels lopen via een overdekking naar de voorzijde van de bal- hoofdbuis het frame in.De nieuwe Teammachine is veranderd – en ook weer niet. Wat rijdt dat geweldig fijn. Hard? Totaal niet. De 25 millimeter Corsa’s pakken veel weg onder je. Daarbij is de zit niet overdreven racy; een naloop van 63 millimeter is prima voor een Grand Tour. De vorm van het stuur is weldoorwogen gekozen. De BMC mag van ons in het rijtje SL7, Émonda en Diamante. Allround racers met aero kenmerken. Maar dan zonder overdreven agressief karakter. De BMC ziet er uit als een Mastiff vechthond – en kan ook zeker van zich afbijten – maar als je hem goed behandelt is het bijna een labradoodle.Zachtblauw met wit.
Eigen BMC-naven.
Dit is een artikel uit Fiets 11. Kijk hier voor de laatste aanbiedingen.