Niet lang nadat LottoNL-Jumbo naar buiten bracht dat de Lotto zich na dit seizoen zou terugtrekken als hoofdsponsor en naamgever, heeft de wieler- en schaatsploeg al een nieuwe hoofdsponsor en naamgever gevonden voor minimaal vijf jaar: Jumbo Supermarkten.

Lotto gaat, Jumbo komt

Jumbo was al langer met de wieler- en schaatsploeg in gesprek om een prominentere rol te vervullen in het team. “Jumbo omarmt de schaats- en wielerploeg al jaren en wil sportieve talenten de kans bieden om te excelleren. Tegelijkertijd biedt de samenwerking de mogelijkheid om miljoenen klanten te inspireren om gezonder te leven”, zegt Colette Cloosterman-Van Eerd van Jumbo in een persbericht.

Manager Richard Plugge, samen met Jac Orie de baas van de ploeg, is uiteraard blij met de nieuwe hoofdsponsor. “Het is fantastisch dat Jumbo haar schouders onder de ploeg zet en met ons iets moois creĆ«ert. Wij willen presteren met atleten die we zelf hebben opgeleid en die zich bij ons hebben ontwikkeld. Jumbo biedt ons de ruimte om verder te bouwen op onze solide basis met een langetermijnvisie en om talenten langer aan ons te binden.”