Pinarello Prince SL
Deze Prince SL is van Dedacciai aluminium met eerste generatie Onda carbon voor- en achtervorken. De fiets is op maat gemaakt in Treviso (oorspronkelijk prijkt de naam van Andreas Klöden op de bovenbuis) en is de voorloper van de Dogma; met een FPX Magnesium wordt de Tour in 2006 door Óscar Pereiro gewonnen. Daarna is het de beurt aan carbon… Er is geen framenummer aanwezig. Staande buis van 58 centimeter, bovenbuis van 575, wielbasis van 99 centimeter en een 130 millimeter stuurpen. Oversized Deda Newton. Afgemonteerd met Campagnolo Record – Super Record komt pas in 2009 ten tonele. 10-speed, 53/39, 11-23 met Campagnolo Hyperon-wielen met Continental 22 millimeter tubes.11-23 Ultra Drivec 10-speed achter.Jaap Fleming heeft met de Pinarello gereden, maar wel met andere wielen. Ullrich? Die is getransfereerd naar Team Coast. Team Telekom wordt T-Mobile en gaat vanaf 2004 op Giant TCR-fietsen rijden. Zo’n Prince weegt 1560 gram met 500 gram voor de Onda-voorvork. Torsiestijfheid (gemeten in 2003) is 90. En wat staat die Prince daar te shinen… Die typische mix van Telekom magenta met zwart en witte decals. Compleet inclusief de originele Look-pedalen 7,95 kilo. Een los frame kostte toen 2.855 euro.Het komt zelden voor dat zo’n Prince te koop wordt aangeboden. Kom je er een tegen, dan moet je tegen de 1.000 euro neertellen. Er worden nog genoeg 10-speed Campagnolo-onderdelen aangeboden, al zijn met name trapassen met Italiaanse draad moeilijk te vinden. Daarnaast is de Italiaanse lak niet altijd slagvast. Maar omdat zo’n Pinarello echt een racer voor liefhebbers is, mag je er wel van uitgaan dat de staat van onderhoud doorgaans prima is.
Framenummer? Denk het niet.
De buizen komen bij Dedacciai vandaan.
Dit vinden wij best mooi!
De ‘oude’ bolle Ergopowers.