Felt AR3 Advanced
Er is ruimte voor banden tot 30 millimeter. De zadelpen is ook nieuw; deze is deels in rubber opgehangen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat zo’n plat gedeelte onder je absoluut niet meegeeft. Maar het is vanzelfsprekend nog steeds geen endurance racer.Compleet weegt de fiets 8,4 kilo. Een Shimano Ultegra 8070-groep met 52/36 voor en 11-30 achter. En hoge Reynolds AR58-wielen met 25 millimeter Continental 5000-banden. De hydraulische schijfremmen zijn uitgerust met 140 en 160 millimeter schijven. De Di2 junction zit in het uiteinde van het stuur, de meeste kabels lopen keurig binnendoor. Dat wil zeggen: door de stuurhelften en dan even naar buiten en dan via de stuurpen en binnendoor het bovenste lager het frame in.Het stuur kun je gemakkelijk afstellen en als je op het zadel naar voren kijkt, zie je niks zitten. Prima als het eenmaal zit, maar echt makkelijk sleutelen is er nog steeds niet bij. Al bij een beetje zijwind merk je natuurlijk wel dat je met een aero racer op weg bent. De fiets is voor een schijfremracer relatief licht en het rijgedrag zeer actief. Een lichte voorzijde, een standaard zithouding en een nette afwerking maken de AR3 toch een stuk allrounder dan je zou vermoeden. En de Felt is wel een buitenbeentje op het fietspad…
Strak aansluitende voorvork.
Zadelpen opgehangen in rubber.