Clean sheet.
Lekker mee knallen
Voor veel 2020-modellen heeft Ridley de zogenaamde F-Steerer: de kabels en leidingen lopen binnendoor. Bij deze Helium betekent dit dat deze deels door de stuurhelften lopen en dan via de stuurpen aan de voorzijde van de balhoofdbuis het frame in. Je ziet niets. De Helium is strak genoeg en biedt daarnaast plaats voor extra comfort. Daar zorgen de slanke achtervorken, de uitstekende zadelpen en de 25 millimeter banden voor (er kunnen gemakkelijk 28 millimeter banden in). Onze testfiets was afgemonteerd met Dura-Ace Di2 6800 en met 4ZA-delen inclusief een custom carbon wielset. De weegschaal stopte bij 7,30 kilo.De SLX is in deze uitvoering extreem duur. Met een andere groep is-ie er ook al vanaf 4999 euro. Het is een echte gooi-en-smijt fiets. Lekker mee knallen, geen gezeur. Het is geen performance racer, wél een allround racer. Met veel comfort. Het klassiek ogend frame is zeer netjes afgewerkt. Op naar je pr!Dat lijkt wel een klassieke vorkkroon.
100% goedgekeurd door de UCI.
Rubino’s? Daar mogen best Corsa’s op..
Kabels lopen door de stuurpen.